ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۰ از سال آینده به «اس مد» مجهز می‌شود

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که میخواهد ویندوز ۱۰ اس را که هم اکنون به عنوان یک سیستم عامل مستقل در اختیار کاربران قرار دارد تحت عنوان وضعیتی جداگانه به نام «S Mode» به نسخه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که میخواهد ویندوز ۱۰ اس را که هم اکنون به عنوان یک سیستم عامل مستقل در اختیار کاربران قرار دارد تحت عنوان وضعیتی جداگانه به نام «S Mode» به نسخه های آتی از ویندوز ۱۰ اضافه کند.

البته خبرهای مربوط به این موضوع ماه گذشته بود که به بیرون درز کرد با این حال جو بلفیوره معاون ارشد این شرکت امروز از طریق اکانت توییتر خود رسما آن را تایید کرد.

وی در توییت خود آورده:

سال آینده ۱۰ اس به عنوان مدی جداگانه به نسخه‌های مختلف ویندوز ۱۰ اضافه می شود و دیگر به عنوان یک سیستم عامل مستقل وجود نخواهد داشت.

اس مد قرار است که به تمامی نسخه‌های ویندوز ۱۰ بیاید و به همین خاطر اپلیکیشن‌های مربوط به آن صرفا از طریق استور مایکروسافت قابل اجرا هستند، با این حال عملکرد آن درست به همان شیوه ای خواهد بود که نسخه اختصاصی از ویندوز ۱۰ اس عمل می کند.

مایکروسافت همچنین اس مد جدیدی برای ویندوز ۱۰ هوم، Enterprise (نسخه سازمانی) و نسخه‌های پرو در دست طراحی دارد.

اشاره کنیم که شرکت ردموندی تاکنون حرفی درمورد تغییرات احتمالی اس مد به میان نیاورده و اگر قرار باشد که این اتفاق در سال ۲۰۱۹ رخ ندهد آنگاه می‌توان نتیجه گرفت که تغییرات مد نظر این شرکت هنوز نهایی نشده‌اند.

این نسخه از سیستم عامل ویندوز، در واقع پاسخ مایکروسافت به کروم او اِس (Chrome OS) به شمار می رود که نسخه ای سبک تر از ویندوز را در اختیار سخت افزارهای نه چندان قدرتمند قرار دهد، دستگاه هایی که کاربرد زیادی در مراکز آموزشی دارند.

ویندوز 10 اِس از لحظه روشن شدن دستگاه تا زمانی که آماده کار شود، به حدود 15 ثانیه زمان نیاز دارد که در مقایسه با نسخه های کنونی کمی سریع تر است. همچنین قابلیت اعمال تنظیمات از طریق حافظه فلش نیز وجود دارد، به گونه ای که ویندوز 10 اِس تنظیمات ذخیره شده روی فلش را تشخیص داده و آنها را به اجرا در می آورد تا دستگاه برای استفاده در محیط آموزشی آماده شود.

جزئیات بیشتر در این باره را می‌توانید در مطلبی که پیشتر برای معرفی ویندوز ۱۰ اس منتشر شده بود از نظر بگذرانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی