ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دونالد ترامپ در جلسه ای با فعالان حوزه گیم، به بررسی خشونت در بازی ها می پردازد

از مدتی پیش، خبرهایی مبنی بر ملاقات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با برخی از فعالان صنعت بازی های ویدیویی به گوش می رسید و حالا قرار است این ملاقات روز آینده در کاخ سفید ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

از مدتی پیش، خبرهایی مبنی بر ملاقات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با برخی از فعالان صنعت بازی های ویدیویی به گوش می رسید و حالا قرار است این ملاقات روز آینده در کاخ سفید برگزار شود.

به گزارش واشنگتن پست، ترامپ برخی از تاثیرگذارترین اشخاص حاضر در صنعت بازی را به کاخ سفید دعوت کرده که از جمله آنها می توان به رابرت آلتمن، مدیرعامل زنیمکس (کمپانی مادر بتسدا)، استراوس زلنیک، مدیرعامل Take Two Interactive (کمپانی مادر 2K و راک استار) و مایکل گالاگر، مدیر اتحادیه سرگرمی های نرم افزاری اشاره کرد. رابرت ترامپ، برادر دونالد ترامپ که یکی از اعضای هیئت مدیره زنیمکس است نیز از حاضران در این جلسه خواهد بود.

ملاقات ترامپ با فعالان حوزه گیم، درست پس از تیراندازی فلوریدا برنامه ریزی شد که مباحثات زیادی درباره علل بروز این دست از رفتارهای خشونت آمیز از سوی نوجوانان به وجود آورد. در این بین، ترامپ عقیده دارد که ریشه مشکلات به بازی های ویدیویی باز می گردد. گذشته از فعالان حوزه بازی، برخی از جمهوری خواهان نیز دوشادوش ترامپ در این جلسه حاضر خواهند بود که همگی تصویرسازی خشونت در مدیا را عامل چنین تیراندازی هایی از سوی نوجوانان زیر 21 سال تلقی می کنند.

مجادله اخیر بر سر خشونت در بازی های ویدیویی و تاثیر آن روی کودکان و نوجوانان در ماه فوریه سال جدید میلادی شکل گرفت. ترامپ در آن زمان گفت:

من دائماً و دائماً از مردم بیشتری می شنوم که می گویند سطح خشونت در بازی های ویدیویی در حال شکل دادن به تفکرات جوانان است. و بعد شما یک گام دیگر بر می دارید و به فیلم ها می رسید. این فیلم ها بسیار خشونت آمیز هستند اما اگر مسائل جنسی در میان نباشد و فقط شاهد کشتار باشیم، کودکان می توانند این فیلم ها را ببیند. شاید باید یک سیستم رده بندی سنی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

در حال حاضر مشخص نیست که ترامپ در جریان ملاقات خود با سران برخی از بزرگ ترین کمپانی های صنعت بازی به صحبت درباره چه موضوعاتی خواهد پرداخت؛ با این حال انتظار می رود که جزییات بیشتر در این باره پس از برگزاری ملاقات منتشر شود.

IGN
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ahosein
    ahosein | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    حالا فرض کن روحانی پاشه بیاد با بازی بازان ایرانی جلسه برگزار کنه!!!(غیر ممکن ترین کاری که از یک رئیس جمهور ایرانی سر میزنه )

  • M
    M | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    منظورش این هست که علت کشتار در مدارس به خاطر آزادی فروش اسلحه نیست!!! بازی ها علت اند!

  • λ
    λ | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    البته چند وقت پیش یه مطلب خوندم که بازی های خشونت آمیز، از هیجانات آدم کم میکنه و تأثیرات مثبتی داره...
    نمیدونم اين واسه بازی های خشن آنلاین هم تایید شده یا نه! تو بازی های آنلاین انقد میپرن به‌ هم، گیمر تو واقعیت هم پرخاشگر میشه!!
    ولی خب باز دمش گرم، اینجا مسئولانی که ما تو بخش فناوری ارتباطات داریم نمیتونن یه ایمیل بسازن چه برسه به‌ اینکه بشینن تخصصی بررسی کنن...

    • M
      M | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

      آن هم در همان حد ساختن یک ایمیل است و نه یک قدم بیشتر.

  • مریم
    مریم | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    خوبه باز دنبال علتش رفته.. ایران که همه حوادث و اتفاقات به دست فراموشی سپرده میشه....

مطالب پیشنهادی