ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نقشه راه گوگل برای توسعه اندروید P مشخص شد

امروز نسخه پیش نمایش اندروید P بالاخره در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفت و با انتشار بیلد آلفا، حالا روند توسعه تازه ترین ورژن از اندروید رسماً کلید خورده است. با انتشار این بیلد، گوگل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

امروز نسخه پیش نمایش اندروید P بالاخره در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفت و با انتشار بیلد آلفا، حالا روند توسعه تازه ترین ورژن از اندروید رسماً کلید خورده است.

با انتشار این بیلد، گوگل از برنامه ریزی و نقشه راه خود برای فازهای مختلف توسعه اندروید P رونمایی کرده و بنابر اطلاعات منتشر شده در صفحه توسعه دهندگان وب سایت اندروید، نسخه نهایی اندروید 9.0 در تاریخی نامشخص طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی منتشر می شود.

با پشت سر گذاشتن فاز نخست و انتشار بیلد آلفای اندروید P، مرحله بعدی توسعه این سیستم عامل اوایل ماه مه و احتمالاً همزمان با کنفرانس Google I/O آغاز می شود؛ یعنی زمان که اندروید P وارد فاز بتا خواهد شد. پس از این در ماه ژوئن و با سومین نسخه پیش نمایش، توسعه رابط برنامه نویسی اندروید 9.0 به پایان می رسد. پیش نمایش چهارم اواخر همان ماه عرضه می شود و پیش نمایش پنجم در ماه جولای، فرصت را برای تست های پایانی مهیا خواهد ساخت.

گفتنی است که با توجه به عرضه اندروید نوقا و اندروید اوریو در ماه آگوست، به نظر می رسد گوگل یکبار دیگر برای عرضه ورژن بعدی اندروید در همین ماه برنامه ریزی کرده و اگر همه چیز به خوبی پیش برود، دارندگان موبایل های پیکسل، پیکسل اکس ال، پیکسل 2، پیکسل اکس ال 2 و پیکسل C نخستین افرادی خواهند بود که اندروید P را دریافت می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی