ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه OpenWatch شرکت BLOCKS
تکنولوژی

پروژه OpenWatch؛ تلاش BLOCKS برای آوردن اندروید اوریو به ساعت های هوشمند

چندین سال است که سیستم عامل متن باز گوگل در قالب اندروید ویر پای به قلمروی ساعت های هوشمند گذاشته،‌ اما عملکرد آن چنان بد و ناامید کننده بوده که بسیاری از شرکت ها از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

چندین سال است که سیستم عامل متن باز گوگل در قالب اندروید ویر پای به قلمروی ساعت های هوشمند گذاشته،‌ اما عملکرد آن چنان بد و ناامید کننده بوده که بسیاری از شرکت ها از جمله سامسونگ به فکر جایگزین های دیگری برای هسته نرم افزاری محصولات خود افتاده اند. اما در این میان BLOCKS به عنوان تولید کننده ساعت های هوشمند ماژولار به دنبال جایگزینی اندروید ویر با یک اندرودید دیگر یعنی اوریو در قالب پروژه OpenWatch است.

شاید در نگاه اول چنین ایده ای کمی عجیب به نظر برسد، چرا که اندروید ویر گوگل خود بر پایه سیستم عامل اندروید توسعه یافته و رجوع دوباره به محصول گوگل چندان منطقی به نظر نمی رسد. ضمن این که هماهنگ کردن سخت افزار بسیار محدود و نسبتاً ضعیف ساعت های هوشمند با نسخه کامل اندروید هم بسیار دشوار و ناکارآمد خواهد بود.

اما کمپانی بلاکس در پروژه OpenWatch به دنبال یک هسته لینوکسی تمام عیار به همراه نسخه ای از اندروید اوریو است که به طور کامل برای پوشیدنی های هوشمند بومی سازی شده باشد. چنین توزیعی از اندروید می تواند روی تمام ساعت های موجود نصب شده و حتی از پردازنده بسیار قدیمی اسنپدراگون ویر 2100 نیز پشتیبانی کند.

پروژه OpenWatch شرکت BLOCKS

BLOCKS پروژه مذکور را به طور رسمی از هفته آینده آغاز می کند و انتظار می رود اطلاعات تکمیلی در خصوص این برنامه در آن زمان در اختیار عموم قرار بگیرد. بسته به این که استفاده و شخصی سازی چنین سیستم عامل جدیدی روی پوشیدنی های مختلف تا چه حد آسان و سریع باشد، می توان انتظار ظهور یک پلتفرم کاملاً‌ جدید را در این بخش از بازار داشته باشیم. این شاید آخرین امید بازار ساعت های هوشمند برای رونقی باشد که سال هاست انتظار آن را می کشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی