ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل چگونه مشکل بریدگی نمایشگر موبایل ها را در اندروید P حل کرده است؟

بعد از عرضه آیفون 10، نمایشگر بالای صفحه تبدیل به ترند جدید دنیای تلفن های هوشمند شد و امسال کمپانی های زیادی به تقلید از اپل روی آوردند. گوگل نیز که چنین اتفاقی را پیش ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

بعد از عرضه آیفون 10، نمایشگر بالای صفحه تبدیل به ترند جدید دنیای تلفن های هوشمند شد و امسال کمپانی های زیادی به تقلید از اپل روی آوردند. گوگل نیز که چنین اتفاقی را پیش بینی کرده بود تصمیم گرفت تا در نسخه بعدی اندروید خود، به فکر راه چاره ای برای معضل این طراحی جدید بیافتد.

ساعاتی پیش اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید P انتشار یافت و حالا ایده گوگل برای مشکل حاشیه بالای صفحه نمایشگرهای موبایل مشخص شده است. با توجه به اطلاعات به دست آمده، اندروید P کاملا با این نوع نمایشگرها سازگار بوده و به خاطر تغییرات نوار وضعیت بالای صفحه، کاربران مشکلی را احساس نخواهند کرد.

در این نسخه از اندروید، ساعت به سمت چپ انتقال یافته و فضای وسط صفحه هم خالی خواهد بود. بنابراین نوتیفیکیشن ها تنها در قسمت راست و چپ نمایشگر به نمایش در می آیند تا حاشیه بالا، جلو دید کاربر را نگیرد. البته نکته عجیب اینجاست این تغییرات به موبایل هایی که حاشیه بالای صفحه ندارند هم راه یافته اند.

گزارشات نشان می دهند که در پیکسل 2، در نوار وضعیت تنها چهار آیکون قرار دارد و بقیه با سه نقطه نمایش داده می شوند. به نظر می رسد این تغییر یک باگ باشد و در نسخه های بعدی اندروید P، گوگل مشکل را برطرف کند.

حاشیه بالای صفحه
عکس سمت چپ مربوط به اندروید اوریو بوده و تصویر سمت راست اندروید p را نشان می دهد؛ به نور بالای صفحه هر دو نگاه کنید.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آقای ...
    آقای ... | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    این حاشیه ها یکی از زشت ترین چیزهاییه که دیدم ... حالا ترند هم که شده

مطالب پیشنهادی