ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش سالانه اپل از مسئولیت پذیری تامین کنندگانش در قبال حقوق کارگران منتشر شد

کمپانی اپل به تازگی «گزارش مسئولیت پذیری تامین کنندگان» خود در سال 2017 میلادی را منتشر کرده که جزییات مربوط به میزان پیروی یا تخطی زنجیره تامین کنندگان اپل از استانداردهای مد نظر این کمپانی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

کمپانی اپل به تازگی «گزارش مسئولیت پذیری تامین کنندگان» خود در سال 2017 میلادی را منتشر کرده که جزییات مربوط به میزان پیروی یا تخطی زنجیره تامین کنندگان اپل از استانداردهای مد نظر این کمپانی برای بهبود وضعیت آموزش و سلامت کارمندانشان را مشخص می کند.

اپل گزارش مسئولیت پذیری تامین کنندگان را به صورت سالانه منتشر می کند تا درباره گام هایی که برای بهبود وضعیت کارمندانی که در کارخانه های مختلف مشغول تولید محصولات اپل هستند شفافیت وجود داشته باشد. اپل برای گزارش امسال خود 756 بازرسی در 30 کشور داشته و می گوید که تلاش هایش برای بهبود استانداردها، «تاثیری چشمگیر» گذاشته اند.

اپل می گوید با درنظرگیری سیستم امتیازدهی خاصی که برای وضعیت کارمندان زنجیره تامین کنندگان خود فراهم آورده، طی سال 2017 تعداد کارخانه هایی که عملکردی ضعیف دارند به 1 درصد رسیده است. از طرف دیگر، اپل شاهد افزایش 35 درصدی تاسیساتی بوده است که عملکرد بسیار خوبی از خود به جای می گذارند. به صورت کل و میانگین، تامین کنندگان اپل در سال 2017، امتیاز 86 از 100 را به خاطر عملکردشان در قبال حقوق کارمندان دریافت کنند.

اپل

با این حال، همه چیز به آن خوبی که به نظر می رسد نیست و اپل با 44 مورد تخطی از استانداردهایش در تاسیسات تامین کنندگان مواجه شد که 3 مورد تخطی از سختی کار، 38 مورد تخطی از ساعات کاری اضافه، 1 مورد تخطی از دسترسی محدود و 2 مورد تخطی از عدم استخدام کارگران پایین تر از سن قانونی در آنها به چشم می خورد.

اپل می گوید در یکی از این موارد، 700 کارگر فیلیپینی، مجموعاً مبلغ 1 میلیون دلار بابت استخدام خود در یک کارخانه پرداخته اند که البته اپل تامین کننده خود را به بازگردانی این مبلغ مجبور کرد. گفتنی است که میزان تخطی از قوانین اپل، نسبت به سال 2016 میلادی افزایش پیدا کرده و اپل می گوید دلیل این موضوع، به عقد قرارداد همکاری با چند تامین کننده جدید در سال 2017 ارتباط دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی