ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

خشونت به بازی های ویدیویی ارتباطی ندارد؛ جلسه ترامپ بی نتیجه بود

بامداد امروز دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با برخی از تاثیرگذارترین افراد حاضر در صنعت گیم، سازمان های مادر و اعضای کنگره ملاقات کرد تا به صحبت درباره خشونت در بازی های ویدیویی بپردازد. این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

بامداد امروز دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با برخی از تاثیرگذارترین افراد حاضر در صنعت گیم، سازمان های مادر و اعضای کنگره ملاقات کرد تا به صحبت درباره خشونت در بازی های ویدیویی بپردازد. این ملاقات که از هفته پیش برنامه ریزی شد، یکی از واکنش های ترامپ به تیراندازی پارکلند بود که مرگ 17 نفر را به همراه داشت. از زمانی که کاخ سفید برگزاری این جلسه را وعده داد، رییس جمهور آمریکا به خاطر پرت کردن حواس ها از فروش آزادانه اسلحه و تمرکز روی بازی های ویدیویی مورد انتقاد قرار گرفت.

بسیاری از جزییات مورد بحث در این ملاقات، محرمانه باقی مانده اما گفته می شود ترامپ جلسه ای عجیب با مهمانان خود داشته است. جلسه با نمایش ویدیویی تقطیع شده از صحنه های بسیار خشونت آمیز در بازی های مختلف شروع می شود؛ ویدیویی که بعداً در اکانت رسمی کاخ سفید در وب سایت یوتوب هم قرار گرفت. به گزارش واشنگتن پست، بعد از نمایش این ویدیو رییس جمهور آمریکا از مهمانان پرسید: «این خشونت است، نیست؟»

حاضرین در جلسه می گویند به ندرت صحبتی از محدودیت های جدی دولتی روی محتویات شده است و مذاکرات بیشتر روی محدودیت سنی سختگیرانه تر و تدابیر داوطلبانه ای که فعالان صنعت بازی می توانند به کار بگیرند متمرکز بوده است. یکی از حضار می گوید: «رییس جمهور، توسعه دهندگان بازی را به بررسی کارهایی که می توان برای داشتن جامعه ای سالم تر انجام داد ترغیب کرد، و صحبت ها به همین محدود شد.»

احتمالاً یکی از دلایل طرح این دست از مسائل، به مهمانانی ارتباط دارد که به جلسه دعوت شده شده بودند. هیچ یک از سه نفری که در کنار ترامپ از منتقدان بازی های ویدیویی به شمار می روند، هیچ فعالیتی در این حوزه نداشته اند و به خاطر فعالیت هایشان در حوزه های دیگر شهرت دارند. ملیسا هنسون، عضو Parents TV Council عمدتاً درباره ارزش های لیبرال در هالیوود می نویسد و کول دیو گراسمن هم در آموزش تاکتیک های نظامی به افسران پلیس تخصص دارد؛ ضمناً مدتی پیش از خود گراسمن نقل شد که به چند افسر پلیس گفته: «این وظیفه شماست که سختگیر باشید و آن حرامزاده ها را هنگامی که برای قتل کودکان ما می آیند بکشید.»

از طرف دیگر، افرادی مانند استراوس زلنیک، مدیرعامل راک استار گیمز و رابرت آلتمن، مدیرعامل زنیمکس (کمپانی مادر بتسدا) به این جلسه دعوت شده بودند و مایک گالاگر، مدیر اتحادیه سرگرمی های نرم افزاری هم از دیگر مدعوین بود. گفته می شود اعضای کنگره تمایلی به فشار آوردن به بازی های ویدیویی نداشته اند و ویکی هارتزلر، یکی از اعضای کنگره آمریکا بعد از اتمام جلسه در بیانیه ای گفت که مکالمات نباید به بازی های ویدیویی و فروش سلاح محدود شود و به عنوان مثال صنعت فیلم سازی هم عامل دیگری است که باید در نظر گرفته شود.

در این بین فعالان صنعت بازی در تلاش بوده اند که رویی خوش به ترامپ نشان دهند و در عین حال منطقی متقابل ارائه کرده اند. اتحادیه سرگرمی های نرم افزاری در بیانیه ای می گوید:

ما از این فرصت برای ملاقات با رییس جمهور و دیگر مقامات منتخب کاخ سفید استقبال کردیم. ما به صحبت درباره تحقیقاتی علمی پرداختیم که هیچ ارتباطی میان بازی های ویدیویی و خشونت نشان نمی دهند، درباره حفاظت در برابر بازی های ویدیویی در متمم اول قانونی اساسی صحبت کردیم و اینکه چگونه سیستم رده بندی سنی به والدین کمک می کند تا تصمیماتی آگاهانه بگیرند.

دانشگاه یورک اخیراً در تحقیقی که مورد استناد این اتحادیه قرار گرفت اعلام کرد هیچ ارتباطی میان بازی های ویدیویی خشن و رفتارهای خشونت آمیز وجود ندارد. وقتی جو بایدن، معاون پیشین رییس جمهور آمریکا در سال 2013 به صحبت درباره خشونت در بازی های ویدیویی پرداخت هم فعالان صنعت بازی از همین عدم وجود شواهد علمی برای متقاعد ساختن او استفاده کردند.

تا این لحظه مشخص نیست ترامپ مسئله را تا کجا پیش خواهد برد و آیا سعی بر تصویب قوانینی در رابطه با بازی های ویدیویی خواهد داشت یا خیر، اما حتی سخت ترین منتقدین بازی های ویدیویی حاضر در جلسه هم عقیده دارند که محدودیتی برای محتویات خشونت آمیز به وجود نخواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • M
    M | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

    همین بازی های کامپیوتری در کشورهای دیگر هم هستند و بازی می شوند و خشونت بازی حداکثر دعوای بین بچه‌ها را باعث می شود این شدت از خشونت به خاطر آزادی دسترسی به اسلحه است.

  • Ali kjh
    Ali kjh | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

    @محمدی
    هیچ شباهتی وجود نداره.
    اون به فکر پیشرفت کشورش و مردمشه مال ما به فکر چاپیدن جیب ملت و دزدی.

  • محمدی
    محمدی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

    ی شباهت عجیب بین ترامپ و بعضی از مسولین ایران احساس می کنم

  • zig
    zig | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

    جالب بود! خاک سفید جلسه رو برگزار کرد!!

مطالب پیشنهادی