ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیس محافظ اندازه گیری فشار خون
تکنولوژی

کیس محافظی که فشار خون شما را اندازه گیری می کند [تماشا کنید]

به تازگی نمونه اولیه از یک کیس محافظ موبایل های هوشمند معرفی شده که می تواند علاوه بر مسئولیت اصلی خود، فشار خون کاربر را با دقت و سرعت بالا اندازه گیری نماید. پیش از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۸

به تازگی نمونه اولیه از یک کیس محافظ موبایل های هوشمند معرفی شده که می تواند علاوه بر مسئولیت اصلی خود، فشار خون کاربر را با دقت و سرعت بالا اندازه گیری نماید.

پیش از این گروهی از محققین دانشگاه سان فرانسیسکو با همکاری کمپانی سامسونگ موفق به توسعه اپلیکیشنی شده بودند که می تواند با استفاده از داده هایی که توسط سنسور ضربان قلب موبایل های گلکسی S9 و S9 پلاس به دست می آید سابقه فشار خون کاربر را در دوره های زمانی به ثبت برساند.

علاوه بر این ها اپلیکیشن های متعددی در پلی استور گوگل وجود دارند که به کاربر امکان می دهند با استفاده از دوربین پشتی و فلاش LED آن فشار خون خود را از روی انگشت سبابه اندازه گیری نمایند. گرچه اعدادی که از این روش به دست می آید معمولاً پایین تر از مقادیر واقعی خواهند بود.

در عوض کیس محافظی که در بالا مشاهده می کنید مجهز به سنسورهای اختصاصی برای اندازه گیری پارامتر مورد اشاره است. ضمن این که اپلیکیشن همراه آن به کاربر کمک می کند تا انگشت خود را به درستی و با فشار استاندارد روی سنسور قرار دهد که این امر خود منجر به دقیق تر شدن اندازه گیری ها خواهد شد.

به گفت مدیر تیم توسعه کیس مذکور، تنها با دو بار انجام تست سنسورها قادر خواهند بود تا با دقت بیش از ۹۰ درصدی میزان فشار خون کاربر را از روی انگشت او تشخیص دهند. البته هنوز بالاترین دقت اندازه گیری فشار خون متعلق به روش سنتی تر بازوبندی است.

کیس محافظ اندازه گیری فشار خون

کیس محافظ اندازه گیرنده فشار خون هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود قرار دارد و تیم طراح در تلاش هستند علاوه بر افزایش دقت، ابعاد و ضخامت کلی آن را نیز کاهش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی