ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا آمازون زودتر از اپل به نخستین کمپانی تریلیون دلاری جهان تبدیل می شود؟

تا به امروز بسیاری پیش بینی کرده اند اپل نخستین شرکتی خواهد بود که به ارزش 1 تریلیون دلار در بازار می رسد؛ رقمی که با ضرب ارزش سهام فعلی این کمپانی در تعداد سهام ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

تا به امروز بسیاری پیش بینی کرده اند اپل نخستین شرکتی خواهد بود که به ارزش 1 تریلیون دلار در بازار می رسد؛ رقمی که با ضرب ارزش سهام فعلی این کمپانی در تعداد سهام فروخته شده به دست می آید. طی ماه مه گذشته، ارزش هر سهم از اپل معادل 153 دلار بود که ارزش کلی آن را به 800 میلیارد دلار می رساند. از آن زمان، ارزش این سهام با افزایشی قابل توجه به 176 دلار به ازای هر سهم رسیده که سبب می شود اپل ارزشی معادل 893 میلیارد دلار داشته باشد.

با توجه به تمام این مسائل، اپل تنها به رشدی 12 درصدی نیاز دارد و کافیست ارزش هر سهم به 197.20 برسد تا رویای اهالی کوپرتینو به واقعیت تبدیل شود. با این حال، مسیری که اپل در پیش دارد آنقدر که به نظر می رسد هموار نیست و ممکن است کمپانی آمازون بازی را به نفع خود تغییر دهد.

آمازون مدتی پیش با عبور از مایکروسافت، به دومین کمپانی سهامی عام ارزشمند جهان تبدیل شد و با ارزش 752 میلیارد دلاری فعلی، شان زیادی برای شکست اپل در نبرد تبدیل شدن به نخستین شرکت تریلیون دلاری دارد. برای رسیدن به این مهم، ارزش سهام آمازون باید تا 22 درصد رشد کرده و به 2062 دلار به ازای هر سهم برسد.

نمودار رشد ارزش سهام آمازون

اگرچه کمپانی تولیدکننده آیفون به نظر شانس بیشتری برای دستیابی به این هدف دارد، باید این نکته را در نظر گرفت که سهام اپل در عرض یک سال 24 درصد رشد کرده اما رشد ارزش سهام آمازون در بازه زمانی مشابه، برابر با 83 درصد بوده است.

آمازون در حال حاضر سرویس های ابری، اسپیکرهای اکو که محبوب ترین محصولات بازار در دسته بندی خود به حساب می آیند و دستیار دیجیتالی الکسا که یکی از دو دستیار برتر حال حاضر است را در اختیار دارد و روز به روز قراردادهای همکاری بیشتری به امضا می رساند. در همین حال، به نظر می رسد فروش موبایل پریمیوم آیفون X با انتظارات همخوانی ندارد و شرایط به جایی رسیده که اپل بخشی از سفارشات خود برای نیمه نخست 2018 را کاهش داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی