ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مینی گیم پد هوری
ویجیاتو - بازی

بررسی مینی گیم پد هوری؛ کنترلری برای گیمرهای کم سن و سال

شرکت هوری از جمله سازنده های لوازم جانبی بازی های ویدیویی است که بیشتر به خاطر کنترلرهای جالب و متفاوتش شناخته می شود. البته هوری یک شرکت تازه تاسیس و جدید نیست. این تولیدکننده ژاپنی ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

شرکت هوری از جمله سازنده های لوازم جانبی بازی های ویدیویی است که بیشتر به خاطر کنترلرهای جالب و متفاوتش شناخته می شود. البته هوری یک شرکت تازه تاسیس و جدید نیست. این تولیدکننده ژاپنی مدت زیادی است که روی لوازم جانبی کنسول ها سرمایه گذاری کرده و از تاریخ عرضه اولین محصولشان زمان زیادی می گذرد.

اما هوری اخیرا کنترلر سیمی کوچکی به نام مینی گیم پد (Wired mini Gamepad) برای گیمرهای خردسال پلی استیشن ۴ عرضه کرده که ظاهر نسبتا ساده و جمع و جوری دارد. در ادامه به بررسی آن می پردازیم و از ویژگی هایش برایتان می گوییم.

طراحی

مینی گیم پد هوری

طراحی ارگونومیک شاید مهمترین چیزی باشد که یک تولیدکننده محصولات جانبی باید به آن توجه کند. اما گویا هوری، کوچک بودن گیم پد مینی برایش بیشتر از طراحی ارگونومیک آن مهم بوده و تنها می خواسته کنترلری طراحی کند که در دستان کوچک گیمرهای خردسال و یا به طور کلی کسانی که دست های کوچکی دارند جای بگیرد. متاسفانه گیم پد مینی حتی برای کودکان نیز به هیچ وجه خوش دست نیست. بیش از حد تخت و متقارن طراحی شده و در دست خوب جای نمی گیرد.

از طرفی هوری فاصله میان کلیدهای پشتی کنترلر را نیز به شدت کاهش داده و فاصله اندکی میان L1 و L2 و همچنین R1 و R2 دیده نمی شود. به همین خاطر احتمال اشتباه حین استفاده از آن ها بسیار زیاد است که اگر مخاطب دستان بزرگتری داشته باشد شانس اشتباه بیشتر است.

همین موضوع باعث می شود که کاربران در اولین تجربه کار با مینی گیم پد، نتوانند با آن راحت ارتباط بگیرند و جای درست کلیدها را بدون نگاه کردن حین اجرای بازی، کشف کنند.

مینی گیم پد هوری

اما فقط فاصله کم میان کلیدهای پشتی نیست که بازی کردن با کنترلر تازه هوری را سخت کرده. بلکه ژاپنی ها علاوه بر آن موضوع، جای نامناسبی را هم برای محل قرارگیری آنالوگ ها انتخاب کرده اند. آنالوگ ها تقریبا در وسط کنترل جای گرفته اند و کاربران باید برای جا به جا کردن آن ها کمی شصت دستشان را به به مرکز مینی گیم پد بکشند.

همین موضوع باعث می شود که پس از چند دقیقه بازی کردن با مینی گیم پد، دستشان خسته شود و نتوانند با آن به ادامه بازی های محبوب خود بپردازند. با این حال، اندازه کوچک مینی گیم پد هوری، دقیقا مناسب برای دستان کوچک گیمرهای کم سن و سالی است که نمی توانند کنترلرهای نسبتا بزرگ پلی استیشن ۴ را در دست بگیرند.

از طرفی، خوشبختانه هوری به موضوع وزن هم دقت خوبی داشته و مینی گیم پد را تا اندازه ای که امکانش بوده، سبک طراحی کرده. به همین دلیل، دست کودکان حین بازی کردن با مینی گیم پد هوری به هیچ وجه به خاطر وزن اضافه خسته نمی شود و آن ها می توانند به لطف این موضوع زمان بیشتری را به پای بازی های مناسب سنشان بنشینند و لذت ببرند.

تجربه کاربری و امکانات

همانطور که پیش تر هم اشاره کردم، کنترلر مینی گیم پد شرکت هوری برای دستان کوچک گیمرهای خردسال طراحی شده. پس با خواندن همین عبارت باید بفهمید که نمی شود مینی گیم پد را جایگزین کنترلر اصلی پلی استیشن ۴ کرد. این کنترلر به هیچ وجه برای دستان بزرگ گیمرهای حرفه ای و بزرگسال طراحی نشده و مسلما این دسته از افراد حین بازی کردن با آن به مشکلات زیادی برخورد می کنند.

از طرفی باید به این موضوع هم اشاره کرد که کنترلر تازه شرکت هوری فاقد هیچ ویژگی تازه ای است. نه کلید اضافه ای دارد و نه می توان روی آن تنظیمات تازه ای اجرا کرد. یک کنترل به شدت ساده است که حتی تاچ پد پلی استیشن ۴ نیز روی آن دیده نمی شود؛ فاقد سنسورهای حرکتی و جک هدفون بوده که همین موضوع آن را به یکی از ساده ترین کنترلرهای موجود در بازار نیز تبدیل کرده.

کیفیت ساخت

مینی گیم پد هوری

برخلاف محصولات دیگر شرکت هوری که اغلب از کیفیت ساخت نسبتا بالایی برخوردارند، گیم پد مینی چندان خوش ساخت نیست. این موضوع زمانی که برای اولین بار کنترلر را جعبه گشایی می کنید و به آن نگاه نزدیکی می اندازید، حسابی توی ذوق می زند.

کیفیت ساخت گیم پد مینی هوری به قدری پایین است که شاید بتوان آن را با کنترلرهای تقلبی موجود در بازار مقایسه کرد. متاسفانه هوری برای ساخت این کنترلر از هیچ ماده با کیفیتی استفاده نکرده. بدنه کنترلر از پلاستیکی بی کیفیت و خشک ساخته شده که احتمال شکستن آن با اولین ضربه، بسیار زیاد است.

این در حالی است که به گفته هوری، مینی گیم پد برای دستان کوچک کودکان طراحی شده. اما گویا هوری به بی احتیاطی های متعدد رده های سنی پایین توجه چندانی نداشته و به جای استفاده از مواد با کیفیت و مقاوم در مقابل ضربه، بدنه کنترلر را خشک و شکننده ساخته است.

مینی گیم پد هوری

این قضیه در مورد آنالوگ ها هم صدق می کند. برخلاف کنترلر اصلی پلی استیشن ۴ که جنس نرم آنالوگ هایش مانع از خستگی دست می شود، شرکت هوری آنالوگ های مینی گیم پد را آنقدر بی کیفیت و خشک طراحی کرده که تجربه بازی کردن را به کلی خراب می کند. از طرفی سیم مینی گیم پد نیز نه تنها از قابلیت جدا شدن بی بهره است، بلکه کیفیت چندان خوبی هم ندارد و احتمال قطع شدن آن بالاست.

اکثر کنترلرهای با کیفیت موجود در بازار، سیم های کنفی با کیفیتی دارند که به این راحتی ها قطع نمی شوند. علاوه بر این، در صورت بروز این مشکل، امکان تعویض آن ها وجود دارد و می توان با پیدا کردن یک سیم تازه دوباره با کنترلر کار کرد. اما متاسفانه این ویژگی در گیم پد مینی هوری دیده نمی شود و اگر کنترلر با مشکل قطعی سیم رو به رو شود، شاید دیگر قابل استفاده نباشد.

جمع بندی

مینی گیم پد هوری

در پایان باید گفت که مینی گیم پد شرکت هوری با اینکه کنترلر با کیفیت و خوش ساختی نیست، اما مناسب برای دستان کوچک کودکان طراحی شده و آن ها می توانند از بازی کردن با آن لذت ببرند. با این حال باید به این موضوع هم اشاره کرد که کنترلر تازه شرکت هوری در بازار تهران قیمت نسبتا بالایی دارد و هزینه تقریبی ۱۸۰ هزار تومانی روی دست کاربر می گذارد.

این در حالی است که این کنترلر، کیفیت ساخت بالایی ندارد و امکان خراب شدن آن به هر دلیلی به شدت زیاد است. اگر این طور نبود، می توانستم بگویم که این قیمت برای مینی گیم پد هوری معقول و مناسب بود. اما با توجه به تمام مواردی که در متن به آن ها اشاره کردم باید بگویم که این قیمت گذاری برای چنین کنترلری اصلا مناسب نیست و از ارزش خرید آن می کاهد.

با این حال جالب است بدانید، وقتی مینی گیم پد را به دست یک گیمر ۹ ساله هم سپردیم، خیلی از آن راضی نبود و می گفت که اگر مجبور نباشد به سراغ آن نمی رود. پس با این اوصاف، می توان نتیجه گرفت که بازی کردن با مینی گیم پد حتی برای کودکان نیز آنقدرها تجربه لذت بخشی نیست و شاید از این جهت هم کنترلر تازه شرکت هوری ارزش خرید چندان بالایی نداشته باشد.

مزایا
  • عملکرد سریع کلیدها
  • مناسب برای کودکان
معایب
  • کیفیت ساخت بسیار پایین
  • سیم غیرقابل تعویض
  • فاقد ویژگی منحصر به فرد
  • طراحی نه چندان خوب
  • فاصله کم کلیدهای پشتی از هم

 

 

  • این مطلب با همکاری فروشگاه 205Store تهیه شده است. برای تهیه کنسول و بازی ها می توانید این فروشگاه را در تلگرام با آدرس Store205@ دنبال کنید.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

    کلا ارزش خرید نداره

مطالب پیشنهادی