ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال استیضاح وزیر ارتباطات در مجلس به دلیل عدم پیشرفت پیام‌رسان‌های داخلی

«نصرالله پژمان‌فر»، نماینده مردم مشهد به تازگی از استیضاح وزیر ارتباطات در مجلس سخن به میان آورده است. او وضعیت ایران در رابطه با پیام‌رسان‌های داخلی را نابسامان عنوان کرد و خبر داد روند فعلی، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

«نصرالله پژمان‌فر»، نماینده مردم مشهد به تازگی از استیضاح وزیر ارتباطات در مجلس سخن به میان آورده است. او وضعیت ایران در رابطه با پیام‌رسان‌های داخلی را نابسامان عنوان کرد و خبر داد روند فعلی، اجازه هیچ‌گونه اعمال حاکمیتی را نمی‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت:

 «بعد از یک‌بار قطع و وصل تلگرام، انتظار ما به عنوان نمایندگان مردم این است که برنامه مشخص و منسجمی در رابطه با توسعه و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی داشته باشند و این مسئله را با جدیت دنبال کنند. در صورتی که این مسئله با جدیت و به صورت روشن دنبال نشود، حتماً پیگیری خواهیم کرد و وزیر ارتباطات را برای توضیح به مجلس می‌آوریم تا تکلیف روشن شود.»

با این حال وزیر ارتباطات پیش از این در رابطه با عدم پیشرفت پیام رسان‌های داخلی اظهار نظر کرده و علت اصلی این موضوع را نبود احساس امنیت در رابطه با این پیام‌رسان‌ها بیان کرده بود. وی ماه گذشته و در برنامه تلویزیونی «یک نگاه» گفته بود:

«می‌توانیم بگوییم در جامعه احساس امنیت به پیام‌رسان‌های داخلی وجود ندارد. مسئول تغییر در این حالت وزارت ارتباطات نیست. نهادهای مرتبط باید حس اعتماد را به مردم بدهند. دستگاه‌هایی که این وظیفه را دارند مطالبه‌گر شده‌اند.»

آذری جهرمی در همان برنامه تلویزیونی به وجود سانسور در سرویس‌های داخلی اشاره کرده بود؛ موضوعی که از نظر او بر اعتماد کاربران تاثیرگذار است:

«وقتی مطلبی در سرویس داخلی گذاشته می‌شود با چاقوهای مختلف بعضی از آنها حذف می‌شود و جامعه هم این را نمی‌پسندد. ما هم نمی‌توانیم اجازه دهیم هر چیزی منتشر شود. هر کشوری استانداردهایی در حوزه رسانه دارد. ما در حوزه تدوین استاندارد، در کشور نیاز به کار داریم و باید دقیق مشخص کنیم که همین هم بخشی از موضوع اعتماد است.»

وزیر ارتباطات امروز نیز در اولین نشست خبری آنلاین خود به موضوع وام‌های ۵ میلیاردی جهت ارائه به پیام‌رسان‌های بومی اشاره کرد و آن را یک تکلیف دانست اما از سوی دیگر گفت که وزارت ارتباطات کمک‌رسان پیام‌رسان‌های بومی است نه مسئول رفع تمامی مشکلات آنها:

«سرویس‌دهندگان داخلی از ضمانت‌نامه‌های معمول بانک معاف شده‌اند اما همچنان در تهیه ضمانت‌نامه تعیین شده از سوی پست بانک با مشکل مواجه هستند. سطح ضمانت‌نامه‌های این تسهیلات را در دو مرحله تقلیل دادیم و اکنون به سفته رسیده است. امیدواریم این مشکل را سریعتر حل کنند چرا که مبالغ واگذاری برای حمایت از آن‌ها در بانک آماده پرداخت است.»

آذری جهرمی در مورد ارائه وام‌های ۵ میلیارد تومانی به پیام‌رسان‌های داخلی گفت: «اگر مراجع قانونی بگویند این ضمانت‌نامه‌ها را هم نگیرید، نمی‌گیریم.»

لازم به اشاره است که این وام ۵ میلیارد تومانی با سود ۸ درصد به پیام‌رسان‌های ایرانی تعلق می‌گیرد اما مدیران پیام‌رسان‌های داخلی اذعان دارند که درصد بهره این وام بالاست و برخی نیز گفته‌اند که از دریافت آن خودداری خواهند کرد. «سید جعفر خورشاد»، مدیر پیام رسان سروش پیش از این به دیجیاتو گفته بود: «به عنوان حمایت وام 5 میلیاری تعلق میگیرد اما باید بگویند وام باید در کدام بستر و با چه ساز و کار تجارت الکترونیکی قرار گیرد تا در یک سال بتوانم 50 میلیارد عایدی داشته باشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (52 مورد)
  • sagittarius19
    sagittarius19 | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    ترجیح می دهم از هیچ پیام رسانی استفاده نکنم تا این که بخواهم از پیام رسان هایی که ممکنه اطلاعاتمون رو بدن دست نهادها استفاده کنم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی