ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قابلیت Lockdown
تکنولوژی

قابلیت Lockdown در اندروید P امنیت موبایل را افزایش می دهد

گوگل در اندروید P قابلیت های متنوع و جدیدی را تدارک دیده و یکی از آنها حالت Lockdown است که با غیرفعال کردن روش های عادی ورود به موبایل، امنیت آن را افزایش می دهد. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

گوگل در اندروید P قابلیت های متنوع و جدیدی را تدارک دیده و یکی از آنها حالت Lockdown است که با غیرفعال کردن روش های عادی ورود به موبایل، امنیت آن را افزایش می دهد.

این قابلیت که در بخش اولویت های قفل صفحه در منوی تنظیمات قرار گرفته، تنها امکان یک بار استفاده را دارد، به عبارت دیگر برای هر بار استفاده از حالت lockdown باید مجددا آن را فعال کنید.

در صورت فعال کردن تیک مربوط به این حالت با هر بار نگه داشتن کلید پاور علاوه بر گزینه های خاموش، ریستارت و اسکرین شات، گزینه دیگری با عنوان lockdown نیز نمایش داده می شود.قابلیت Lockdownدر صورت فعال کردن این قابلیت امکان وارد شدن با روش های معمول از قبیل سنسور اثرانگشت میسر نبوده و کاربر تنها با وارد کردن پین کد مشخص شده می تواند به گجت دسترسی پیدا کند.

البته در اسکرین شات منتشر شده به غیرفعال شدن «دسترسی های بیشتر» توسط این گزینه اشاره شده که منظور دقیق از آن مشخص نیست و ممکن است به قابلیت های جدید مرتبط باشد.

نباید فراموش کنیم که نسخه فعلی اندروید P، اولین پیش نمایش این سیستم عامل برای توسعه دهندگان است و طبیعتا تا زمان انتشار نهایی دستخوش تغییرات فراوانی خواهد شد. برای مثال گوگل ممکن است این قابلیت را از حالت موقت خارج کرده و غیرفعال کردن آن را در اختیار کاربر قرار دهد. حتی شاید از تعبیه آن در نسخه نهایی به صورت کلی منصرف شود.

این مورد تنها گوشه ای از تغییرات عمده ای است که در اندروید P اعمال شده و از امکانات جدید می توان به طراحی جدید نوتیفیکیشن های پیام ها، زوم روی نوشته های انتخابی، امکان زمان بندی حالت Battery Saver، خاموش شدن خودکار هات اسپات در صورت متصل نشدن دیوایس های اطراف و ظاهر جدید بخش تنظیمات اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی