ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنز ایرانسل
تکنولوژی

نگاهی به جدیدترین نسخه اپلیکیشن لنز ایرانسل؛ ایده آل برای سرگرمی

از آخرین باری که لنز ایرانسل را بررسی کردیم حدودا یک سال گذشته و طی این مدت تلویزیون تعاملی اپراتور دوم همراه پیشرفت های محسوسی را در جنبه های گوناگون تجربه کرده است؛ رابط کاربری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

از آخرین باری که لنز ایرانسل را بررسی کردیم حدودا یک سال گذشته و طی این مدت تلویزیون تعاملی اپراتور دوم همراه پیشرفت های محسوسی را در جنبه های گوناگون تجربه کرده است؛ رابط کاربری به معنای واقعی دگرگون شده، محتوا غنی تر از همیشه گشته و برنامه های جذاب و اختصاصی از لالیگای اسپانیا به این تلویزیون تعاملی و پلتفرم مولتی مدیا آمده اند.

در ادامه نگاهی داشته ایم به جدیدترین نسخه لنز ایرانسل و ضمن مقایسه امکانات آن با نسخه های قبلی، تغییراتی که از آن پلتفرمی ایده آل برای سرگرمی ساخته اند را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

در بدو ورود به نسخه جدید لنز اولین چیزی که توجه تان را جلب می کند طراحی زیبا و استاندارد رابط کاربریست که نسبت به نسخه قبلی به معنای واقعی کلمه دگرگون شده. حالا در لنز به جای مواجهه با یک محیط کاربری سنگین و بدترکیب و متشکل از رنگ های آزاردهنده چشم، UI مرتب و منظمی می بینید که چینش مطلوب آیتم ها، انیمیشن های روان و فونت های جذاب ظاهر چشم نوازی به آن بخشیده اند.

مسئول روابط عمومی ایرانسل در گفتگو با دیجیاتو، ضمن مؤثر دانستن طراحی جدید در جلب کاربران بیشتر برای لنز در رابطه با تغییرات اخیر اپلیکیشن این گونه توضیح می دهد:

«نرم افزار جدید موقعیتی فراهم کرده که مشترک به محتواهای مختلف دسترسی راحت تری داشته باشد. به عنوان مثال موضوعاتی همچون فیلم، سریال و آثار کودک و نوجوان را آسان تر پیدا کرده یا به ژانرهایی مثل وحشت، عاشقانه و ... راحت تر دسترسی پیدا کند.»

ضعف رابط کاربری یکی از مشکلات بزرگ نسخه های قبلی لنز محسوب می شد که خوشبختانه در این نسخه برطرف شده تا با این کار، تجربه کاربری هم در اپلیکیشن ارتقاء پیدا کند. حالا برنامه های لنز در سه بخش اصلی «فیلم»، «موسیقی» و «برنامه زنده» طبقه بندی شده اند که در هر بخش محتوای جدیدی را مشاهده می کنید.

شاخص ترین تغییر اضافه شدن انتخاب سردبیران به هر کدام از این بخش هاست؛ گلچینی از بهترین برنامه های موجود بر بستر لنز که شما را برای تماشای یک اثر خوب راهنمایی می کنند. در کنار این موضوع، طبقه بندی محتوا هم با پیشرفت قابل ملاحظه ای همراه بوده.

حالا در بخش های فیلم و موسیقی، جدیدترین آثار از محبوب ترین ها تفکیک شده اند و دسته بندی های مجزا و موضوعی به شما کمک می کنند که راحت تر به محتوای دلخواهتان در لنز برسید. تمام آثار در لنز را می توانید به بوکمارک اضافه کنید، به آن ها امتیاز بدهید یا با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

هر بخش هم دارای فیلترهای جستجوی مجزایی است تا بتوانید عناوین خوب و مطرح را از لا به لای آثار متوسط یا ضعیف بیرون بکشید. اما اینجا مشکلی وجود دارد که در نسخه های قبلی لنز هم حضور داشت، آن هم اینکه متأسفانه سیستم جستجوی مرکزی لنز عملکرد خیلی جالبی از خود به نمایش نمی گذارد.

صفحه «جستجو» در لنز صرفا از یک فیلد خالی تشکیل شده که می توانید عنوان فیلم، سریال، موزیک یا برنامه تلویزیونی مد نظرتان را برای جستجو بنویسید. ولی متأسفانه به خاطر نبود فیلترهای جستجو در این بخش، نتایج صرفا بر اساس کلیدواژه ای که نوشته اید برایتان ردیف می شوند.

اگر چه لنز در نمایش نتایج مرتبط مشکل خاصی ندارد، اما سوال اینجاست که آیا این سیستم جستجوی عاری از فیلتر برای آرشیو بزرگ محتوای لنز پاسخگوست؟ طبیعتا اضافه شدن فیلترهایی مثل جدیدترین آثار، آثار دارای بالاترین امتیاز، جستجو بر اساس ژانر، تگ، نام صاحب اثر، سال انتشار و ... جزو ملزوماتی هستند که می توانند از جستجوگر درون برنامه ای لنز بخش کارآمد تری بسازند.

اما بعد از پرداخت به بخش های فیلم و موسیقی، به قسمت جذاب لنز می رسیم: برنامه های تلویزیونی. مثل همیشه اگر از سیم کارت ایرانسل استفاده می کنید و بسته اینترنت دارید، تماشای محتوای لنز حتی یک کیلوبایت از حجم بسته اینترنتی شما کم نخواهد کرد که این موضوع جزو برگ های برنده لنز محسوب می شود.

برنامه های تلویزیونی در لنز نه تنها پخش زنده دارند، بلکه اگر از دست شان دادید هم می توانید تا هفت روز به عقب برگشته و مجددا آن ها را تماشا کنید. ضمنا امکان ضبط برنامه ها را هم روی فضای ابری دارید.

لنز یک سرویس رایگان است، اما در کنار ایجاد بهانه ای برای شارژ بسته های اینترنت ایرانسل (که به معنی درآمد غیر مستقیم برای این اپراتور است) از طریق دریافت حق اشتراک برای تماشای بعضی آثار هم درآمدزایی می کند.

به عنوان مثال، در بخش برنامه های تلویزیونی تماشای کانال های صدا و سیما هزینه ای برایتان در پی ندارد، اما برای برنامه های اختصاصی مثل رویدادهای زنده یا شبکه لنز اسپرت پلاس باید حق اشتراک بپردازید که به شکل های مختلف از شما طلب می شوند.

می توانید بسته های حق اشتراک را به طور «روزانه» بخرید یا «ماهانه»، اما «کرایه» کردن آثار هم گزینه جدیدی است که اخیرا به لنز اضافه شده تا هزینه هایتان برای تماشای آثار را در آن پایین بیاورید.

این بسته ها هم پرداخت نقدی دارند و هم می توانید هزینه را با کسر شارژ ایرانسل تان بدهید. در این صورت مزیت «تمدید خودکار بسته ها» را هم بدست می آورید که بعد از اتمام هر بسته، با کاستن از شارژ ایرانسل آن ها را مجددا برای ماه یا روز بعد تمدید می کند.

لنز امکان لغو تمدید خودکار را هم در اختیارتان قرار داده، ولی ممکن است برای این کار به پیغام خطا بر خورد کنید و ظاهرا به غیر از لغو تمدید در محیط اپ هیچ گزینه دیگری هم در اختیار شما نیست. همین ممکن است باعث شود که لنز بدون رضایت شما، هر روز یا هر ماه به کسر شارژ اعتباری تان ادامه داده و نتوانید جلوی این کار را بگیرید. این مشکل را با مسئولین ایرانسل مطرح کردیم، ولی متأسفانه جز سکوت پاسخ دیگری نصیب مان نشد.

اما فارغ از مشکلاتی که اشاره شد، در مجموع باید بگوییم که پیشرفت سرویس لنز در سازمان دهی محتوا و همچنین ایجاد محیطی دلنشین برای کاربر که با ایجاد تحول در طراحی بدست آمده، ستودنی بوده است. با این که آرشیو محتوایی اپ هنوز زیر سایه رقیب قدری مثل فیلیمو قرار دارد، اما در عوض تماشای محتوای اختصاصی و دوبله شده از لالیگا، برنامه های اختصاصی و تماشای رایگان فیلم و سریال و تلویزیون بدون کاهش حجم مزایایی هستند است که با نصب اپلیکیشن لنز بدست می آورید.

ضمنا مقامات ایرانسل به دیجیاتو خبر داده اند که در نسخه های بعدی، شیوه های پرداخت بانکی اپلیکیشن به‌روز تر خواهد شد و همچنین بخش موسیقی با قابلیت های بیشتری ارائه می گردد.

نسخه جدید لنز را می توانید همین حالا از انتهای مقاله برای iOS و اندروید دانلود کنید. همچنین قادرید از سرویس تحت وب لنز در رایانه هم استفاده کرده و از طریق Casting نرم افزار را روی تلویزیون های هوشمند نیز اجرا نمایید.

لنز - Lenz

لنز - Lenz

سازنده: ایرانسل قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 19.2 / 27.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    آقای بیگ زاده بهتره قبل از ستایش و تعریف از یه چیزی خودتون اونو تست کنید
    من خیلی زیاد از لنز استفاده میکنم
    اطمینان کامل بهتون میدم نسخه جدید لنز نسبت به نسخه قبلیش افتضاحه فقط از نظر گرافیکی قشنگ شده
    چنتا از اساسی ترین مشکلاتش رو بهتون میگم

    نمیتونی یه فیلمی رو با کشیدن انگشت جلو یا عقب ببری
    با بالا و پایین کشیدن انگشت روی صفحه صداش کم و زیاد نمیشه(کشیدن انگشت روی صفحه در ۴ جهت هیچ عملی انجام نمیده)

    از همه مهمتر اکثر وقتایی ک اونو در حالت افقی قرار میدی اندازه تصویر به یک سوم تصویر اصلی تغییر پیدامیکنه


    البته من فقط همین چنتا رو پیدا کردم شاید مشکلات دیگه یی هم داشته باشه

    توی گوگل پلی ۳ ماه منتظر آپدیت ش موندم و تحمل کردم اما هیچ آپدیتی براش نیومد و منم مجبور شدم نسخه قبلی رو دوباره نصب کنم

  • BVB
    BVB | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    شما به این طراحی عهد قاجاری میگین برطرف شدن ضعف طراحی؟

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

      در مقایسه با وضعیت نابسامان نسخه های قبلی طراحی نسخه جدید پیشرفت خوبی داشته و بسیاری از مشکلاتش برطرف شده. مشخصه شما با نسخه های قبلی کار نکردید.

      • BVB
        BVB | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

        بهتر شدن با رفع ضعف ۲ چیز متفاوت هستن

  • Mehrad Shams
    Mehrad Shams | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    این اپ دیجیاتو هم کاش یه تغییر اساسی بکنه
    زخم شدیم بخدا
    نه از ویدیو پشتیبانی میکنه
    نه پایداره (کرش میکنه)
    گاهی اوقات هم پستارو لود نمیکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی