ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: مسئولان درباره ارزهای دیجیتال باید آگاهی بیشتری داشته باشند

موضوع ارزهای دیجیتال مبحث تازه‌ای نیست و سیاستی که دولت در قبال آن پیشی گرفته در برخی زوایا و دیدگاه‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. بانک مرکزی محتاطانه‌تر با این موضوع برخورد می‌کند و وزارت ارتباطات ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

موضوع ارزهای دیجیتال مبحث تازه‌ای نیست و سیاستی که دولت در قبال آن پیشی گرفته در برخی زوایا و دیدگاه‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. بانک مرکزی محتاطانه‌تر با این موضوع برخورد می‌کند و وزارت ارتباطات بی‌پرواتر سراغ این پدیده رفته است. وزیر ارتباطات در نشست خبری آنلاین امروز خود روی موضوع لزوم استفاده از فناوری ارز دیجیتال تاکید دوباره داشته و خبر داده که ایران می‌تواند در سال آینده اولین گام‌های پیاده‌سازی ارز دیجیتال بومی را داشته باشد.

«محمدجواد آذری جهرمی» در این نشست با انبوه سوالات خبرنگاران درباره ارز دیجیتال روبرو بود و سعی کرد این موضوع را کمی بیشتر شفاف‌سازی کند. به گفته او فراخوان اولیه توسط وزارت ارتباطات و پست‌بانک به عنوان متولی ارز دیجیتال بومی داده شده و کارشناسان حاذق و ماهر این حوزه در اوایل سال آینده شناسایی و معرفی می‌شوند تا در کنار یکدیگر برنامه‌ای مدون برای ساخت ارز دیجیتال بومی را طراحی کنند:

«موضوع ارز به بانک مرکزی دخل دارد اما زمانی که پسوند دیجیتال به آن اضافه می‌شود، بحث ارز دیجیتال به میان می‌آید که آن را به فناوری اطلاعات و ارتباطات ربط می‌دهد. بارها تاکید داشته‌ایم که دانش مسئولان در این حوزه با کم و کاستی روبروست و از همین رو در وزارتخانه تصمیم گرفتیم که دستگاه‌ها و عوامل اجرایی مربوط به این موضوع، درباره مباحث مختلف فین‌تک‌ها و ارزهای دیجیتال آگاهی کامل و به‌روزی داشته باشند.»

جهرمی خبر می‌دهد که فراخوان‌های لازم از طریق پست بانک برای تولید ارز بومی دیجیتال داده شده و قرار است کارشناسان گوناگون مختلف این سازمان با همکاری بانک مرکزی و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط زوایای مختلف ارز دیجیتال و عرضه آن در کشور را بررسی کنند. او خبر می‌دهد که بیت کوین و موارد مشابه دارای زوایای فنی، اقتصادی و حتی فقهی هستند که همگی باید توسط کارشناسان سنجیده شود تا مدل نمونه اولیه در سال آینده بتواند رونمایی شود.

وزیر ارتباطات پیش‌تر از عقیده خود درباره دگرگونی سیستم‌های اقتصادی و حاکمیتی و حتی سیاسی در جهان بعد از گسترش و توسعه ارزهای دیجیتال گفته بود و تاکید کرده بود که این مساله می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی