ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Pagani Huayra
خودرو

برقی سازی حتما، فناوری خودران هرگز؛ پاگانی تا سال 2025 یک ابر اتومبیل الکتریکی تولید می کند

پاگانی هوایرا یکی از جذاب ترین خودروهای ایتالیایی حال حاضر جهان است. این سوپر اتومبیل زیبا از سال 2012 بر روی خط تولید قرار دارد، به همین جهت اکنون کمی پا به سن گذاشته احساس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

پاگانی هوایرا یکی از جذاب ترین خودروهای ایتالیایی حال حاضر جهان است. این سوپر اتومبیل زیبا از سال 2012 بر روی خط تولید قرار دارد، به همین جهت اکنون کمی پا به سن گذاشته احساس شده و به نظر می رسد که باید رفته رفته جای خود را به یک مدل جدید بدهد.

این موضوع وقتی پر رنگ تر می شود که ببینیم دنیای سوپر اتومبیل ها با شتاب زیادی در حال تحول بوده و این دسته از خودروها نسبت به زمان تولد هوایرا تغییرات نسبتا زیادی به خود دیده اند.

2016_pagani_huayra_bc

ظاهرا مقامات پاگانی بیش از هر شخص دیگری به این موضوع واقف هستند، چرا که شنیده ها از برنامه ریزی این سوپر اسپرت ساز ایتالیایی برای تولید یک مدل فوق سریع جدید حکایت دارند.

بر اساس گزارش Autodato جانشین هوایرا نیز همانند سایر محصولات پاگانی نیروی خود را از یک موتور توئین توربوی ساخت AMG دریافت خواهد کرد. اما نکته جالب اینکه بر خلاف رقبا، هنوز خبری از پیشرانه هیبریدی نبوده و موتور مذکور به تنهایی وظیفه تامین نیروی جانشین هوایرا را بر عهده خواهد گرفت. این موتور به لحاظ آلایندگی در وضعیت مطلوبی قرار داشته و بدون کمک موتور برقی، توانایی پاس کردن استانداردهای سختگیرانه ایالت هایی مثل کالیفرنیا را دارد.

Pagani-Huayra-2

به دلیل درخواست های زیادی که مشتریان پاگانی مطرح کرده اند، ابر اتومبیل جدید ایتالیایی ها از یک گیربکس دستی و یک گیربکس نیمه خودکار بهره خواهد برد.

آنطور که موسس و مدیر عامل پاگانی یعنی آقای هوراچیو پاگانی در مصاحبه با یکی از برنامه های تلویزیونی آرژانتینی اعلام کرده، این شرکت در کنار توسعه جانشین هوایرا، برای ارایه اتومبیل های اسپرت کاملا برقی نیز طرح ریزی کرده است. این اتفاق تا سال 2025 رخ داده و بعد از آن مدل هایی الکتریکی با لوگوی پاگانی راهی خیابان ها خواهند شد.

Pagani-Huayra_Roadster-2017

به گفته آقای پاگانی در زمان فعلی تیمی 20 نفره در حال کار بر روی نخستین خودروی برقی این کمپانی هستند. با اجرایی شدن این پروژه، پاگانی وارد رقابتی مستقیم با شرکت هایی مثل ریماک و مکلارن خواهد شد.

البته به اعتقاد آقای پاگانی تا زمانی که تقاضا برای مدل های مجهز به موتور درون سوز وجود داشته باشد، این کمپانی به تولید چنین خودروهایی ادامه خواهد داد.

Pagani Huayra Rear Close Up

انتظار می رود با ظهور ابر اتومبیل برقی پاگانی، این شرکت سنت شکنی نموده و به طور همزمان به تولید دو مدل مشغول شود. حرکت پاگانی به سمت پیشرانه های الکتریکی هم راستا با اقدامات سایر خودروسازان بوده و این کمپانی ظاهرا چاره ای جز اتخاذ این تصمیم نداشته است.

فناوری خودران دیگر حوزه ای است که این روزها مورد توجه بسیاری از خودروسازان بزرگ و کوچک قرار گرفته؛ با این حال پاگانی میانه خوبی با این فناوری نداشته و با اسباب بازی خطاب کردن اتومبیل های خودران، معتقد است که خودرو با هدف "رانده شدن" ساخته می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی