ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مرسدس بنز با احداث یک کارخانه بزرگ خود را برای تولید مدل های برقی آماده می کند

مرسدس به دنبال احداث و راه اندازی کارخانه ای جدید برای تولید اس کلاس های بعدی خود است. این سایت تولیدی همچنین خط تولید خودروهای الکتریکی مرسدس بنز EQ را نیز در دل خود جا ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

مرسدس به دنبال احداث و راه اندازی کارخانه ای جدید برای تولید اس کلاس های بعدی خود است. این سایت تولیدی همچنین خط تولید خودروهای الکتریکی مرسدس بنز EQ را نیز در دل خود جا خواهد داد.

پردیس مرسدس بنز که در شهر زیندلفینگن آلمان قرار دارد با احداث کارخانه 56، میزبان پیشرفته ترین ساختمان ها و مراکز تولیداتی این کمپانی در سال 2020 خواهد بود. این تولید کننده در 20 فوریه عملیات گودبرداری و احداث این سایت پیشرفته جدید را آغاز کرده است.

Mercedes-Benz EQ C New Spy Photos

کارخانه 56 انواع وسایل نقلیه و محصولات مختلف مرسدس بنز را تولید کرده و راهی بازار خواهد کرد. مدل های بعدی بنز اس کلاس، EQ و تاکسی های خودرانی که به نظر می رسد مرسدس قصد تولید آن ها را دارد از جمله محصولاتی است که گفته می شود در این سایت تولید خواهد شد.

کمپانی مرسدس وعده داده است قابلیت های پیشرفته فوق العاده ای در این کارخانه و در طی مراحل تولید محصولات و قطعات تولیدی آن به چشم خواهد خورد. به عنوان مثال، این تولید کننده در کارخانه 56 قادر خواهد بود به صورت دیجیتالی تمام قطعات و وسایل نقلیه را در امتداد خط تولید ردیابی کند.

علاوه بر این، مدل ها و خودروهای تولیدی پس از تکمیل مونتاژ می توانند به طور مستقل و خودران حرکت کرده و از خط تولید خارج شوند. کامپیوترهای این کارخانه تمام داده های تولید را تجزیه و تحلیل کرده و قادر خواهند بود مشکلات و شکاف های قطعات را تشخیص دهند. این کامپیوتر ها می توانند قطعاتی را که تعمیر و نگهداری آن ها ضروری است تشخیص داده و در صورت لزوم از خط تولید خارج کرده و عیب یابی کنند.

Mercedes-Benz EQ C New Spy Photos

مساحت این سایت 220 هزار متر مربع بوده و به یک سیستم فتوولتائیک مجهز است. این سیستم مصرف سالانه انرژی این کارخانه را در حدود 5 هزار مگاوات ساعت در سال کاهش می دهد. همچنین این کارخانه که در شهر زیندلفینگن واقع شده در هنگام تولید و عرضه مدل های اس کلاس 75 درصد کربن دی اکسید کمتری تولید می کند.

لازم به ذکر است مرسدس بنز پس از یک سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری، سایت بیست ساله ونس را توسعه داده و قصد دارد خودروهای الکتریکی برند جانبی EQ خود را در این کارخانه تولید و راهی بازار کند. باتری مورد نیاز این خودروها و پک های لیتیوم یونی مورد نیاز آن ها توسط کارخانه ی دیگری در نزدیکی همین کارخانه تولید خواهد شد.

اولین خودروی تولیدی این برند جانبی یک کراس اوور بوده که عرضه آن به بازار تقریبا یک سال پس از معرفی نهایی در نمایشگاه خودروی ژنو امسال خواهد بود.

در واقع فروش رسمی این خودرو از سال 2019 آغاز می شود. گفته می شود این کراس اوور می تواند مسافتی در حدود 500 کیلومتر را با یکبار شارژ بپیماید. این کراس اوور تمام الکتریکی مرسدس بنز قدرتی در حدود 310 کیلومتر در ساعت داشته و می تواند در کمتر از 5 ثانیه از سرعت 0 به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

مدیران این کمپانی وعده داده اند که نسخه نهایی این خودروی برقی شباهت فراوانی به کانسپت آن که در نمایشگاه خودروی پاریس 2017 شده داشته باشد.

با توجه به کانسپت معرفی شده در پاریس انتظار می رود نسخه نهایی به فناوری های مربوط به رانندگی اتوماتیک و تکنولوژی های رانندگی هوشمند مجهز باشد. به نظر می رسد مرسدس قصد دارد با معرفی و فروش این خودرو کمپانی های خودروسازی مثل تسلا، جگوار و فولکس واگن را به چالش بکشد.

شنیده ها حاکی از آن است که این خودرو برقی از لحاظ قیمتی هم ردیف کراس اوور GLC بوده و با قیمتی در حدود 40 هزار دلار به دست مشتری خواهد رسید که در صورت صحت این شایعه، سنگینی کفه ی بازار به نفع مرسدس بنز خواهد بود. بد نیست بدانید مردم نروژ می توانند با پرداخت مبلغی معادل با 2 هزار و 500 دلار این خودروی برقی را پیش خرید کنند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی