ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارز مجازی
تکنولوژی

استارتاپی که قرار بود ایمنی ارزهای مجازی را افزایش دهد، کلاهبردار از آب درآمد

گروهی از کلاهبردان سایبر با استفاده از یک پروفایل لینکدین و تظاهر به توسعه یک دستگاه خاص، بیش از هزار سرمایه گذار را برای پروژه جعلی خود جذب کرده و 2.4 میلیون دلار از آنها سرقت کرده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

گروهی از کلاهبردان سایبر با استفاده از یک پروفایل لینکدین و تظاهر به توسعه یک دستگاه خاص، بیش از هزار سرمایه گذار را برای پروژه جعلی خود جذب کرده و 2.4 میلیون دلار از آنها سرقت کرده اند.

این استارتاپ که جیزه نام دارد، مدعی توسعه یک دیوایس ایمن برای نگهداری ارزهای مجازی با همکاری شرکتی روسی به نام Third Pin LLC بوده است.

فردی که در این میان متهم اصلی به شمار می رود «مارکو فایک»، مدیر عملیاتی ارشد جیزه است که هشت نفر از سرمایه گذاران، شرکا و کارکنان سابق این استارتاپ در مصحابه با CNBC تاکید کرده اند که هرگز موفق به ملاقات او نشده و تنها از طریق اپلیکیشن های پیام رسان با وی در ارتباط بوده اند.ارز مجازیاین فرد مرموز تا دو هفته قبل موفق به جمع آوری 2100 اتریوم با ارزشی بالغ بر 2.4 میلیون دلار شده بود.

یکی از سرمایه گذاران این پروژه به نام «کریس» درباره این کلاهبرداری می گوید:

همه چیز خوب به نظر می رسید تا زمانی که شرکت Third Pin LLC اعلام کرد که این استارتاپ پیوندهای خود را با آنها قطع کرده و به نظر می رسد که یک کلاهبرداری در میان است. از آن زمان ما به همه چیز مشکوک شدیم.

کسانی که در این پروژه شرکت کرده اند سرمایه های خود را در قالب اتریوم به حساب استارتاپ جیزه وارد کرده اند.

از آنجا که نقل و انتقال اتریوم از طریق کیف پول هایی صورت می گیرد که امکان رهگیری آن ها وجود دارد، بررسی هایی در این زمینه صورت گرفته که حاکی احتمال وجود پیوندهایی بین این کلاهبرداران و افرادی است که ماه گذشته از طریق ارسال ایمیل های جعلی به عنوان موسس ارز مجازی Bee Token به کلاهبرداری پرداخته بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • tech lover
    tech lover | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

    ????

مطالب پیشنهادی