ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فیل اسپنسر خواهان تجربه کراس‌پلی فورتنایت روی ایکس باکس و پلی استیشن است

پیش از این اپیک گیمز خبر داده بود که بازی پر سر و صدای این روزهایش یعنی فورتنایت: بتل رویال به زودی از قابلیت تجربه میان پلتفرمی (Cross play) بین پلی استیشن 4، پی سی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۵

پیش از این اپیک گیمز خبر داده بود که بازی پر سر و صدای این روزهایش یعنی فورتنایت: بتل رویال به زودی از قابلیت تجربه میان پلتفرمی (Cross play) بین پلی استیشن 4، پی سی و موبایل بهره مند می شود. دارندگان کنسول ایکس باکس وان هم در آینده ای نزدیک می توانند با سایر کاربران روی پلتفرم های پی سی و موبایل بازی کنند.

در این بین، قابلیت تجربه میان پلتفرمی بازی فورتنایت بین کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان وجود ندارد. البته این امکان، پیش از این هم در هیچ عنوانی بین این دو پلتفرم دیده نشده بود.

در گذشته فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس باکس و سازنده بازی، استودیوی اپیک گیمز از علاقه شان نسبت به فراهم شدن قابلیت کراس پلی بین کاربران کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان این بازی گفته بودند.

اپیکز گیمز و اسپسنر

حالا یکی از بازیکنان فورتنایت در توییتر خواستار اضافه شدن همین قابلیت به ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 شده و اسپنسر و اپیک گیمز نیز در پاسخ به او، به رخ دادن چنین اتفاقی ابراز علاقه کردند.

از لحاظ فنی، توانایی آنلاین بازی کردن کاربران دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان با یکدیگر به راحتی امکان پذیر بوده اما سونی تا کنون چنین اجازه ای را صادر نکرده است. طی سال 2017 استودیوی اپیک این قابلیت را برای حالت داستانی و کوآپ فورتنایت فعال کرد اما پس از مدت کوتاهی، آن را برای همیشه کنار گذاشت.

پیش از این هم سونی با قابلیت کراس پلی میان کاربران ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 ماینکرفت موافق نبود و دلیلش را محافظت از جامعه کودک سال ماینکرفت اعلام کرد. مایکروسافت تا کنون روی خوشی به این قضیه نشان داده و بازی پرطرفدار «راکت لیگ» از این قابلیت روی پلتفرم های سوییچ، پی سی و ایکس باکس وان پشتیبانی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • u kh
    u kh | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

    کراس پلتفرم خیلی خوبه ولی به نظرم یه جاهایی ممکنه باعث بد شدن تجربه کاربری بشه خصوصا مثلا موبایل رو با کنسول نباید کراس پلتفرم کنن چون واقعا بازی کردن تو صفحه کوچیک و لمسی گوشی هیچ وقت نمیتونه به کیفیت کنترل روی کنسول و PC برسه حالا کیفیت بصری و لگ زدن بماند و همین باعث میشه اونایی که رو کنسول بازی می کنن ببرن خصوصا تو بازیای شوتر یا مثلا همین بتل رویال .من roles of survival رو بازی می کنم که رو گوشی خیلی سخته و به نظرم حداقل باید توی کنترلاش یه حرکت خلاقاته بزنن اصلا نشونه نمیشه گرفت.

  • Ali kjh
    Ali kjh | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

    سونی هم دیگه چون تو این نسل می‌دونه برنده خودشه، داره خودشو بالا می‌گیره.
    همین قابلیت شاید خواسته‌ی خیلی از گیمرها باشه ولی برای اینکه کاربرا رو وادار کنه که پلی بگیرن تا بتونن با دوستای خودشون بازی کنن اینکارو می‌کنه.
    انصافا نمیشه منکر این شد که توی این نسل با وجود اینکه مایکروسافت بازنده شد ولی خیلی بیشتر از سونی خواسته های کاربراش رو برآورده کرد. از قابلیت اجرای بازی های نسل قبل گرفته تا قابلیت های نرم افزاری و استریم و هم game pass.
    حالا نیاین هی بهم بگین بازیای انحصاری سونی و فلان و اینا. اون کاملا بحثش جداست.

مطالب پیشنهادی