ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک ایر
تکنولوژی

آیا مک بوک ایر بعدی نمایشگر رتینا خواهد داشت؟

در هفته های اخیر گزارش شده بود که اپل در بهار آتی یک مدل از مک بوک ایر را با قیمت کمتر روانه بازار خواهد کرد و گزارش دیگری اشاره کرده بود که حداقل قیمت این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

در هفته های اخیر گزارش شده بود که اپل در بهار آتی یک مدل از مک بوک ایر را با قیمت کمتر روانه بازار خواهد کرد و گزارش دیگری اشاره کرده بود که حداقل قیمت این لپ تاپ 799 یا 899 دلار خواهد بود. اکنون شرکت تحقیقات تأمین کنندگان بازار Digitimes اعلام کرده که اپل قصد دارد مک بوک ارزان قیمت 13.3 اینچی با نمایشگر رتینا را معرفی کند.

دیجی تایمز نیز تأیید کرده که لپ تاپ مذکور قرار است در سه ماه دوم سال میلادی جاری و احتمالاً در رویداد توسعه دهندگان WWDC در ماه ژوئن (خرداد تا تیر ماه سال 97) رونمایی شود.

البته با توجه به اینکه در این گزارش تنها به نام «مک بوک» اشاره شده به همین دلیل مشخص نیست که لپ تاپ مورد بحث قرار است از سری مک بوک باشد یا مک بوک ایر. ولی انتظار می رود از سری ایر باشد و از نمایشگری 13.3 اینچی بهره ببرد.

مک بوک ایر

بر اساس گزارش دیجی تایمز انتظار می رود قیمت مدل یاد شده از مک بوک ایر فعلی که با حداقل قیمت 999 دلار عرضه می شود، کمی بالاتر باشد و در عین حال از نمایشگر رتینا بهره ببرد.

همچنین اعلام شده کمپانی ال جی میزان تولید پنل های نمایشگر از نوع a-Si با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل را در پایان ماه می تا ابتدای ژوئن (اردیبهشت تا خرداد سال 97) افزایش می دهد. به این ترتیب رزولوشن لپ تاپ یاد شده نسبت به نسل فعلی که 1440 در 900 پیکسل است، افزایش خواهد یافت.

در صورتی که این گمانه زنی ها به حقیقت بدل شود، لپ تاپ مورد بحث اولین از سری ایر خواهد بود که از نمایشگر رتینا بهره خواهد برد؛ نمایشگر باکیفیتی که اکنون در سری مک بوک و مک بوک پرو تعبیه می شود.

گزارش ها همچنین به این موضوع اشاره دارند که اپل برای کاهش هزینه های ساخت لپ تاپ های خود در پی همکاری با تولید کنندگان نمایشگر چینی بوده ولی به دلایل نا مشخص از تصمیم خود منصرف شده است.

70 درصد از میزان لپ تاپ های تولیدی مذکور توسط کمپانی کوانتا مونتاژ خواهد شد، در حالی که مونتاژ 30 درصد باقی مانده به فاکسکان واگذار شده. ظاهراً اپل برنامه ریزی کرده که 6 میلیون مک بوک را در سال 2018 روانه بازار کند. در حالی که دیجی تایمز این میزان را 4 میلیون واحد تخمین زده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

    دمت چیزبرگر اپل جان ?

مطالب پیشنهادی