ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افرانت به دنبال سرمایه‌گذاری عظیم در دیتاسنترها

شرکت «افرانت» امروز در وزارت ارتباطات تولد ۲۰ سالگی خود را جشن گرفت و مدیرعامل آن «فریدون قاسم‌ زاده» از برنامه‌های پیش روی این شرکت در آینده گفت. قاسم‌ زاده اشاره می‌کند که ۱۰ سال ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۵۳

شرکت «افرانت» امروز در وزارت ارتباطات تولد ۲۰ سالگی خود را جشن گرفت و مدیرعامل آن «فریدون قاسم‌ زاده» از برنامه‌های پیش روی این شرکت در آینده گفت.

قاسم‌ زاده اشاره می‌کند که ۱۰ سال پیش این شرکت قله دیتاسنتر را فتح کرده است اما هنوز هم کسی جرات کسب‌وکار در این حوزه را ندارد: «کل دیتاسنترهای ایران که کار تجاری می‌کنند بسیار محدود هستند. بانک‌ها، بیمه‌ها، اپراتورها و خودروسازها دیتاسنتر دارند اما برای استفاده خودشان است.»

مدیرعامل افرانت توضیح می‌دهد که به دلیل همین محدودیت در تعداد دیتاسنترهای تجاری، بیشتر استارتاپ‌های موفق کشور روی سرورهای افرانت فعال هستند: «اکنون الوپیک، کافه‌بازار، دیوار، شیپور، دیجی‌کالا و فکس‌دات‌آی‌آر در افرانت فعالند. این‌ها افتخارات ما هستند اما خوشحال نیستیم از اینکه در این حوزه تنهاییم. در هر زمینه‌ای که فعال شده‌ایم فقط سعی نکرده‌ایم همان کار را انجام دهیم، بلکه تلاش کردیم با الگوسازی راه را برای دیگران باز کنیم.»

قاسم‌ زاده خبر می‌دهد که افرانت در آینده برای سرمایه‌گذاری‌های عظیم آماده می‌شود و این شرکت در سه سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته است. او همچنین خبر می‌دهد که افرانت در سال آینده حدود ۵۰ میلیارد تومان برای گسترش دیتاسنترهای خود هزینه‌ خواهد کرد.

او همینطور از برآوردی خبر داد که در نوع خود قابل توجه است: «۹۹ درصد بازار کلاود و CDN، همچنین ۹۷ درصد بازار دیتاسنتر کشور دست‌نخورده است.» به گفته قاسم‌ زاده، افرانت ۱۰ میلیارد تومان از دیتاسنتر درآمد دارد.

قاسم‌ زاده به آمار ITU (اتحادیه بین‌المللی مخابرات) استناد می‌کند که آمار ایران در مقایسه با سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را منتشر کرده و می‌گوید در کشور ما ۳۸ درصد خانوارها تلفن دارند در حالی که میانگین آمار جهانی ۱۳ درصد است. نفوذ کامپیوتر در خانوارهای ایرانی ۶۱ درصد است در حالی که میانگین جهان ۴۶ درصد است. در بحث موبایل هم میانگین ایران ۱۰۱ درصد است در حالی که میانگین جهانی دسترسی به موبایل ۱۰۰ درصد است.

در دسترسی به اینترنت خانگی، ایران ۶۱ درصد و میانگین جهانی ۵۱ درصد است: «این‌ها زیربناهای توسعه هستند و به همین دلیل شرکت‌های خارجی به بازار ایران علاقمند هستند. در زمینه پهنای باند موبایل، میانگین جهانی ۵۲ درصد است اما در ایران ۳۴ درصد است که مربوط به انحصار 3G و 4G در سال‌های گذشته است. با این حال ۵ سال پیش این عدد در کشور ما صفر درصد بود. در زمینه اینترنت ثابت هم میانگین دسترسی جهانی ۱۲ درصد و در ایران ۱۱ درصد است که باز هم ما عقب هستیم. وزارت ارتباطات اکنون تلاش می‌کند تا این عقب‌ماندگی در زمینه اینترنت ثابت جبران شود. در این دو زمینه‌ای که عقب هستیم می‌توانیم تا سال‌های آینده بالاتر از میانگین جهانی قرار بگیریم.»

قاسم‌ زاده با ارائه آمارهایی از استارتاپ‌های فعال بر بستر افرانت خبر داد که سرویس هایی همچون اسنپ، تپ سی و الوپیک بر روی ساختار های افرانت به شکل روزانه درخواست های بسیاری را پاسخگو هستند. وی همچنین گفت که نصف پهنای باند همراه اول از سوی افرانت تامین می‌شود: «همین موضوعات حساسیت کار ما را افزایش می‌دهد و اگر افرانت یک ثانیه قطع شود، نصف مردم ایران مطلع می‌شوند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • زیتانیکس
    زیتانیکس | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    الکس راست گفته !
    با هرچی دیتاسنتر داخلی کار کردم نفس نمی کشن
    شبکه ضعیف
    ترافیک قیمت خون باباشون !!
    ارتباط به اینترنت هم که ضعیف ! فقط ایران به ایران سرعت خوبه
    تا هستن دیتاسنتر های خارجی که ۱۰۰ سرو گردن با نصف قیمت ایران دلیلی نداره از دیتاسنتر اینترانتی ! داخلی حمایت بشه با این همه قطعی و اختلال

  • alex
    alex | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    بیخود ترین دیتا سنتر هستش که همش قطعی و اتک داره و زیرساخت های قدیمی ، مدیریت ضعیف داره

    • Mohammad Daryabiyan
      Mohammad Daryabiyan | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

      بی زحمت یه نگاه به فوتر دیجیاتو یا سایت های بزرگ دیگه بندازید تا متوجه اشتباهی که کردید بشید ! با تشکر

مطالب پیشنهادی