ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دونالد ترامپ از تصاحب کوالکام توسط برادکام جلوگیری کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تازگی ادعا کرده که تصاحب کمپانی کوالکام توسط برادکام یک ریسک امنیت ملی تلقی می شود و رئیس جمهور فرایند پیشنهاد برادکام برای تصاحب را متوقف کرده است. اویل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تازگی ادعا کرده که تصاحب کمپانی کوالکام توسط برادکام یک ریسک امنیت ملی تلقی می شود و رئیس جمهور فرایند پیشنهاد برادکام برای تصاحب را متوقف کرده است.

اویل ماه جاری میلادی «کمیته خزانه داری برای سرمایه گذاری های خارجی در آمریکا» نامه غیر عادی را منتشر کرد که در آن گلایه هایی در مورد تصاحب احتمالی کوالکام توسط یک شرکت خارجی مطرح شده بود و در عین حال 5 نامه به وکلای دو شرکت ارسال شده بود. در این نامه ها علاوه بر نگرانی های امنیتی، به سوابق پیشین برادکام برای قطع بودجه مورد نیاز در زمینه تحقیقات اشاره شده بود.

در نامه اعلام شده بود که این مسئله می تواند به مشارکت آمریکا در ساخت تجهیزات مورد نیاز برای نسل بعدی شبکه های بیسیم مخابراتی (5G) آسیب برساند. در حال حاضر کوالکام که به ارائه چیپست های مورد استفاده در موبایل ها مشهور است، چیپ های مودم X50 5G NR خود را برای تعبیه در تلفن های هوشمند بسیاری ارائه کرده. در بیانیه کاخ سفید از قول ترامپ این گونه ادعا شده:

«مدارک قابل اعتمادی وجود دارد که موجب شده باور داشته باشم «برادکام لیمیتد» یک کمپانی با مسئولیت محدود که بر اساس قوانین کشور سنگاپور تشکیل شده، از طریق ادغام با کوالکام می تواند موجب آسیب رساندن به امنیت ملی ایالات متحده شود»

«هوک تان» مدیر عامل برادکام در آغوش دونالد ترامپ درسال 2017؛ در آن زمان تان اعلام کرده بود که مقر کمپانی خود را به آمریکا منتقل می کند.

در حال حاضر به  هر دو کمپانی دستور داده شده که فوراً فرایند قرارداد خرید را متوقف کنند. همچنین در یک اقدام غیر معمول از سوی رئیس جمهور دستور داده شده که فرایند انتخابات تمامی افراد کاندید شده برای تصاحب سمت در هیئت مدیره کوالکام که از سوی برادکام معرفی شده بودند، متوقف گردد.

علی رغم نگرانی های «کمیته خزانه داری برای سرمایه گذاری های خارجی در آمریکا»، اما در هفته قبل برادکام اعلام کرده بود که به طرز خوشبینانه ای تصور می کند که اگر مقر خود را از سنگاپور به آمریکا منتقل کند، می تواند قرارداد تصاحب کوالکام را نهایی کند.

اخطار اخیر دونالد ترامپ موجب شد ارزش سهام کوالکام به میزان نزدیک به 5 درصد افت کند. در حال حاضر کوالکام به طور رسمی به این اتفاق پاسخ نداده ولی برادکام اعلام کرده که در حال بازبینی دستور صادر شده است و البته شدیداً با ادعای به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا مخالف است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    این ترامپ دیوانس همه رو تحریم میکنه از ایران بگیر تا شرکتای آمریکایی و هموطن خودش امثال اپل و کوالکام اگه cpu و گرافیک اسنپدراگون و گرافیک آدرنو نباشه صنعت it زیاد حال نمیده

مطالب پیشنهادی