ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از اپلیکیشن وی‌ چت در استرالیا ممنوع شد

اخیرا‌ً  استفاده از اپلیکیشن وی‌ چت در استرالیا توسط وزارت دفاع این کشور ممنوع شده است. پیش از این نیز نهاد مذکور، تلفن‌های هوشمند برند‌های معتبر چینی نظیر هواوی و ZTE را از بازار استرالیا حذف کرده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

اخیرا‌ً  استفاده از اپلیکیشن وی‌ چت در استرالیا توسط وزارت دفاع این کشور ممنوع شده است. پیش از این نیز نهاد مذکور، تلفن‌های هوشمند برند‌های معتبر چینی نظیر هواوی و ZTE را از بازار استرالیا حذف کرده بود. اکنون وزارت دفاع کشور یاد شده، در حال بررسی و اعمال ارزیابی امنیتی در مورد یکی از بزرگترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی یعنی وی چت است.

بر اساس این محدودیت نهاد یاد شده به کارمندان دولتی‌اش اجازه نمی‌دهد که اپلیکیشن وی‌چت را نصب کرده و از آن استفاده نمایند. این ممنوعیت ابتدا در گزارش مالی استرالیا مشاهده شد و وزارت دفاع کشور یاد شده، ضمن تایید آن اعلام نمود که هنوز امکانات محدودی برای استفاده از فیسبوک موجود بوده اما دسترسی به وی چت به طور کامل قطع شده است.

اکنون پلتفرم مدکور که در حال حاضر، بیش از یک میلیارد کاربر دارد در دست بررسی و اعمال ارزیابی امنیتی است و تا پایان این عملیات، هیچ یک از کارمندان رسمی استرالیا اجازه نصب آن را روی گجت‌هایشان نخواهند داشت.

پیش از این نهاد یاد شده، عملکرد مشابهی درباره‌ی تلفن‌های هوشمند چینی در پیش گرفته بود و به شهروندان استرالیایی اجازه نمی‌داد از تلفن‌های هوشمند برند هواوی و ZTE استفاده کنند.

این برند‌های معتبر چینی که توسط پلیس فدرال آمریکا هم در لیست خطرات احتمالی جاسوسی قرار گرفته بودند، سال ۲۰۱۲ استفاده از آن‌ها در استرالیا ممنوع شد. در آن زمان علت این اتفاق، نگرانی‌های امنیتی مطرح شد اما وزارت دفاع استرالیا اعلام نمود مدل‌های مذکور خطرات امنیتی نداشته و تنها به علت قدیمی بودن و ناکارآمدیشان ممنوع شده‌اند.

حال مشخص نیست که ممنوعیت وی‌ چت در استرالیا به علت عملکرد و فعالیت جاسوسی بوده یا اینکه از نظر وزارت دفاع استرالیا اپ مذکور امنیت کافی برای استفاده‌ی مطمئن را ندارد. وزارت یاد شده تنها اعلام نموده که این ممنوعیت فعلاً موقتی است و ممکن است در صورت عملکرد موفقیت آمیز این پلتفرم در بررسی‌های امنیتی بار دیگر اجازه استفاده از آن به کارمندان استرالیایی داده شود.

لازم به ذکر است که سه ماه قبل، وزارت دفاع هند نیز نصب وی چت و چند اپ دیگر چینی را به علت‌های مشابه ممنوع کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • u kh
    u kh | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    شما اگر همون منبعت رو هم که اگر منبع به حساب بیاد رو درست بخونی متوجه میشی گفته تو23 کشور تا حالا فیلتر شده که غیر اونایی که من پایین نامبردم بقیشون موقت بودن مثلا حتی یک روز دلایلشم تو کشور های مختلف متفاوت بوده مثلا به خاطر کپی رایت گرفته تا صرفا وجود یک فیلم خاص مثلا در پاکستان به دلیل وجود فیلم توهین به پیامبر یا تو برزیل برای وجود فیلمی از همسر رونالدو که بعدا رفع فیلتر شدند ،حالا این که شما میاین مینویسین در بیش از 20کشور دنیا فیلتره و بعد که من با ذکر اسم کشورها مینویسم اشتباهه حرفتون نمیدونم چرا به جای قبول کردن اشتباه عمدی یا غیر عمدیتون
    منبع میارید ?برین منبعتونو یه بار دیگه بخونین و یه بارم تو ویکی پدیا انگلیسی این موضوع رو سرچ کنین.ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی