ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: دستگاه تصفیه هوای Honeywell Air Touch

تولید کنندگان متعددی در بازار محصولات تصفیه هوا حاضر هستند، اما فقط یکی می تواند ادعا کند طراحی و ساخت فیلترهای اختصاصی برای تصفیه هوای شاتل های فضایی ناسا را انجام می دهد. این شرکت ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

تولید کنندگان متعددی در بازار محصولات تصفیه هوا حاضر هستند، اما فقط یکی می تواند ادعا کند طراحی و ساخت فیلترهای اختصاصی برای تصفیه هوای شاتل های فضایی ناسا را انجام می دهد. این شرکت Honeywell نام دارد و بعد از ۱۱۲ سال فعالیت، یکی از ۱۰۰ شرکت موفق جهان به حساب می آید. این شرکت اخیراً یکی از مدل های جدید خود به نام Air Touch را وارد بازار کشور کرده است. در ادامه با بررسی دستگاه تصفیه هوای هانیول ایر تاچ همراه باشید.

طراحی

هانیول این محصول را بدون گوشه های تیز طراحی کرده تا در صورت برخورد، صدمه ای به کودک شما وارد نشود. طراحی ظاهری Air Touch ساده و دلپذیر است و به نظر می رسد از مواد با کیفیتی برای ساخت بدنه استفاده شده باشد. بالای بدنه یک سطح شیشه ای تعبیه شده که دکمه های لمسی برای کنترل دستگاه را در خود دارد.

عملکرد دکمه ها هم مثل ظاهر دستگاه ساده در نظر گرفته شده است، یک دکمه برای روشن کردن، یکی برای تنظیم درجه ی تهویه، دکمه دیگر برای فعال کردن حالت خودکار و در نهایت یک دکمه برای فعال کردن حالت شبانه برای هنگام خوابیدن. در این بخش یک چراغ هم وجود دارد که وقتی نیاز به تعویض یا شستشوی فیلترها باشد روشن می شود. زیر سطح شیشه ای لمسی یک نوار LED قرار گرفته که با تغییر رنگ مقدار آلودگی هوا را نمایش می دهد، قرمز برای بسیار آلوده، زرد برای آلوده و آبی که از پاک بودن هوا حکایت دارد.

Air Touch هوا را از پایین و کنار بدنه به داخل می کشد و هوای تصفیه شده را از بالا به شکل ۳ بعدی در فضا پخش می کند. این محصول با ابعاد ۶۰۰ میلی متر در ۴۲۰ میلی متر نه خیلی بزرگ است و نه چندان کوچک. وزن دستگاه نیز ۹.۵ کیلوگرم است و یک فرورفتگی پشت بدنه تعبیه شده که با استفاده از آن می توانید Air Touch را بلند و جا به جا کنید. این محصول ضمناً فقط در یک رنگ سفید عرضه می شود.

عملکرد

راه اندازی دستگاه تصفیه هوای Air Touch بسیار راحت است، درب جلوی بدنه را باز کنید و ۳ فیلتر را داخل جایگاه قرار دهید. فیلتر شماره ۱ یا فیلتر اولیه برای حذف ذرات نسبتاً بزرگ مثل شوره ی پوست حیوانات یا موی آنها از محیط کاربرد دارد. وقتی لازم باشد این فیلتر را شستشو کنید، چراغ چشمک زن شماره ۱ روشن می شود و این موضوع را به شما اطلاع می دهد.

فیلتر شماره ۲ فیلتر هپا نام دارد که در اتاق عمل بیمارستان ها هم به کار می رود. این فیلتر ذرات ۰.۶ نانومتر به بالا را از محیط حذف می کند. این ذرات صدها برابر از تار موی انسان باریک تر هستند و خطرات زیادی برای سلامتی ایجاد می کنند، از مشکل آلرژی گرفته تا مشکلات تنفسی و حتی سرطان. این فیلتر قابل شستشو نیست و زمانی که چراغ شماره ۲ روشن شود باید آن را تعویض کنید، اما بعد از هربار تعویض تا ۳ هزار ساعت کار می کند.

اما فیلتر سوم که HiSiv نام دارد به شکل اختصاصی توسط هانیول طراحی شده و توسط ناسا برای تصفیه هوای شاتل های فضایی مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلتر با طراحی لانه زنبوری خود ترکیبات آلی فرار، فرمالدهید و بوی نامطبوع را به روش غربال مولکولی از هوا حذف می کند. این فیلتر هم ۳ هزار ساعت عمر می کند و پس از آن نیاز به تعویض دارد.

Air Touch با این فیلترها می تواند ظرف تنها ۱۵ دقیقه یک اتاق ۲۷ متری را از ۹۹/۹۷ درصد آلاینده ها تصفیه کند، رقمی که از توان تصفیه ۳۰۰ متر مکعب هوا در هر ساعت حکایت دارد. با حداکثر متراژ قابل پوشش هم ۴۲ متر است که ۲۲ دقیقه زمان می برد. این محصول به شکل خودکار میزان آلودگی محیط را تشخیص می دهد و شدت فعالیت را بر اساس آن تنظیم می کند، اما در صورت تمایل، می توانید با استفاده از پنل لمسی شدت کارکرد را تغییر دهید.

دستگاه روی حداقل سرعت ۲۳ دسیبل و در بالاترین حالت ۵۳ دسیبل صدا تولید می کند، یعنی کمتر از یک کولر کازی. اگر باز هم این مقدار موقع خواب برای شما آزار دهنده است حالت شب را فعال کنید تا دستگاه با کمترین صدا به فعالیت خود ادامه دهد.

مصرف برق دستگاه نیز بسته به شدت کارکرد بین ۷ تا ۵۲ وات است که رقم مناسبی به حساب می آید. ناگفته نماند که دستگاه تصفیه هوای هانیول موفق شده گواهی های استاندارد متعددی را کسب کند، از جمله بنیاد آلرژی انگلستان، بورد تخصصی هوای کالیفرنیا، اتحادیه اروپا، انستیتو ملی استاندارد آمریکا و آکادمی پزشکی هند.

جمع بندی

دستگاه تصفیه هوای هانیول ظاهر شکیل و کیفیت ساخت بالایی دارد. کنترل عملکرد این محصول از طریق پنل لمسی انجام می شود و عملکرد دستگاه به اندازه یک کولر گازی صدا تولید می کند. دستگاه قادر است ظرف مدت ۲۲ دقیقه هوای حداکثر ۴۲ متر مربع را به طور کامل تصفیه کند. این محصول به ۳ فیلتر مجهز شده که یکی از آنها قابل شستشو است و دستگاه زمان تعویض دو فیلتر دیگر را به شما اعلام می کند.

دستگاه تصفیه هواوی هانیول با قیمت حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه می شود و عملکرد اصلی یک دستگاه تصفیه یعنی پالایش هوای محیط را انجام می دهد. اما در همین سطح قیمت یا پایینتر رقبایی مثل C60 ساخت سامسونگ یا ال جی آکوا هم وجود دارند که امکانات بیشتری مجهز هستند. این رقبا می توانند هوا را مرطوب یا ویروس زدایی کنند، هرچند هیچ یک در ساخت فیتلرهای تصفیه ها با ناسا همکاری ندارند.

مزایا
  • طراحی ساده و شکیل
  • کیفیت ساخت بالا
  • فعالیت نسبتاً کم صدا
معایب
  • قیمت بالاتر از رقبا
  • امکانات محدودتر نسبت به رقبا
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    هانیول ترموستات هاش هم معروفن

  • hector_k2
    hector_k2 | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    دو میلیون خیلیه !! حداقل برای من ، آقای گلستانه لطف میکنید توصیه هوای شیاومی رو هم یه برسی بکنید و یه مقایسه ای با Honeywell بکنید چون اون قابل دسترسی تره زیر 1 میلیون هستش قیمتش

  • Ali kjh
    Ali kjh | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    از یه زاویه‌ای شبیه اکس باکس۳۶۰ اوریجیناله!

مطالب پیشنهادی