ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا در گفتگو با دیجیاتو: تبلت‌ها فعلا رجیستر نمی‌شوند

«حمید رضا دهقانی نیا» مدیر فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با دیجیاتو از برنامه ریزی برای رفع موانع واردات رسمی تبلت های سیم کارت خور به کشور جهت رجیستری این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۲

«حمید رضا دهقانی نیا» مدیر فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با دیجیاتو از برنامه ریزی برای رفع موانع واردات رسمی تبلت های سیم کارت خور به کشور جهت رجیستری این کالا می‌گوید و البته تاکید می‌کند که زمان مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

به گفته وی فعلا نمی‌توان اظهار کرد که مراحل رجیستری تبلت‌ها نیز همانند موبایل‌ها در چند مرحله انجام خواهد شد یا خیر چرا که این موارد بستگی به شرایط آتی بازار خواهد داشت. او به دیجیاتو می‌گوید:

«درباره دیگر دستگاه‌های سیم‌کارت خور از قبیل دانگل و مودم و... نیز به همین صورت بوده و احتمالا این دستگاه‌ها در آینده نه چندان دور مشمول طرح رجیستری شوند. الان در حال حاضر یک سری دستگاه‌های تجهیزات مخابراتی که خصلت خاصی دارند در سامانه تجارت باید ثبت اطلاعات شوند و IMEI دستگاه در این سامانه ذخیره شود. این موارد را وزارت صنعت و معدن و تجارت برعهده دارد و یک سری دستگاه خاص مخابراتی را که تعدادشان بیشتر هم خواهد شد در این طرح قرار داده است.»

دهقانی نیا تاکید می‌کند که بر اساس آیین نامه اجرایی ماده 13 در ردیف الف و آنطور که قانون مشخص کرده، تمامی تجهیزات سیم‌کارت خور و مخابراتی بالاخره مشمول طرح رجیستری خواهند شد. او در ادامه زمان دقیقی برای رجیستری برند سامسونگ، از معدود برندهای بازمانده از طرح رجیستری که سهم عمده بازار موبایل کشور را نیز در اختیار دارد، اعلام نمی‌کند و اخبار تکمیلی در این مورد را برای اوایل سال آینده در نظر می‌گیرد.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا پیش‌تر درباره مشکلات تبلت‌های سیم‌کارت خور چنین گفته بود: «مشکلی که هم اکنون در واردات رسمی تبلت وجود دارد این است که تبلت های با برند تجاری معتبر با شارژر سه تیغه وارد کشور می شوند اما استاندارد کشور ما این شارژرها را مورد پذیرش قرار نمی دهند و باید شارژر دو تیغه باشد. اما مشکل اینجاست که تولید این شارژرها از ابتدا به صورت سه تیغه بوده است.»

طرح ثبت و شناسه دار کردن تجهیزات سیم کارت خور از مهر ماه امسال برای موبایل‌ها انجام شد و با وجود مشکلات ریز و درشتی که برای آن پیش آمده، تا به امروز نصف بازار موبایل را تحت پوشش خود قرار داده است. قرار است در فاز بعدی رجیستری که البته زمان آن نامشخص خواهد بود، تبلت ها و لپ‌تاپ‌های سیم کارت خور نیز در دستور کار قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Abolfazl
    Abolfazl | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    خسه نباشن. همین شوک الکی رجیستری 15 تا ۳۰ درصد قیمت تبلتا رو برد بالاتر. تب S3 سامسونگ ۶۰۰ تومن گرون شد، سرفیس ۳ پایه یک میلسون گرون شد بقیه هم کمتر بیشتر...

  • زیتانیکس
    زیتانیکس | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    دکون باز کردن

  • Ali Kharaman
    Ali Kharaman | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    الان یعنی ایپد مسافرتی وارد کنیم مشکلی برای طرح رجیستری نداریم؟

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

      نه فعلا هیچ مشکلی ندارید

مطالب پیشنهادی