ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مرسدس بنز از نمایندگان هیبریدی شارژی جدید و فیس لیفت AMG C43 در ژنو رونمایی کرد

مرسدس بنز در نمایش ژنو 2018 که این روزها در حال برگزاریست، دو نسخه جدید دیزلی-هیبریدی برای کلاس های E و C معرفی کرد. در همین ابتدا باید گفت که پیشرانه مورد استفاده در E ...

سبحان نظری
نوشته شده توسط سبحان نظری | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

مرسدس بنز در نمایش ژنو 2018 که این روزها در حال برگزاریست، دو نسخه جدید دیزلی-هیبریدی برای کلاس های E و C معرفی کرد. در همین ابتدا باید گفت که پیشرانه مورد استفاده در E و C یکسان خواهد بود؛ همچنین این اولین باری است که مرسدس بنز از موتور 4 سیلندر خطی در کنار موتور برقی بهره گرفته است.

در واقع مدل های جدید، ترکیبی از موتور OM 654 بنز (4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ) و یک موتور قوی تر الکتریکی (با باتری 13.5 کیلووات-ساعت) هستند که به کمک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به حرکت درمیایند.

همانطور که طبق معمول اعداد به مرور زمان بالا می روند، مرسدس بنز نیز وعده داده که می توانیم انتظار 121 اسب بخار توان، و 440 نیوتن متر گشتاور از موتور الکتریکی داشته باشیم. البته در مجموع با جمع گشتاور موتور دیزلی، به عدد 700 نیوتن متر می رسیم که رقم قابل توجهی است!

با تکیه بر این موتور الکتریکی، خودرو  می تواند به تنهایی 31 مایل مسافت را با حداکثر سرعت 87 مایل طی کند. اگر چه شارژ عادی موتور برقی 7 ساعت به طول می انجامد، اما به لطف تکنولوژی شارژ سریع بنز، این زمان به 2 ساعت کاهش میابد که زمان بسیار خوبی است.

تکنولوژی جدیدی که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، Eco Assist نام داشته و به کمک داده های سیستم مسیریابی در جلوگیری از شتابگیری های کاذب (مثلا نزدیک شدن به یک تپه و یا یک تقاطع) راننده را یاری کند. این تکنولوژی قبلا در مدل S560e به کار گرفته شده و اکنون به دو کلاس E و C نیز اضافه می شود.

البته کاربرد اصلی این سیستم تشخیص انتخاب حالت مناسب عملکرد موتور هیبریدی است که به کمک داده های مسیریاب، پیش بینی می شود و همانطور ;i می دانید برای مصرف اقتصادی بسیار ضروری است.

در هر صورت علاوه بر این فناوری، راننده همواره می تواند خودش به صورت دستی یکی از 4 حالت رانندگی را انتخاب کند. این حالت ها عبارتند از:

E-Mode برای رانندگی تماما برقی، E-Save که برای رانندگی بصورت بدون استفاده از موتور برقی است، و همچنین حالت Charging که شارژ شدن موتور الکتریکی حین رانندگی را در اولویت قرار می دهد و در انتها مد Hybrid که به صورت هوشمند و خودکار، با توجه به میزان شتاب، سرعت، سرازیری و ...  یکی از 3 حالت قبل را انتخاب می کند.

.این همه آن چیزی است که از نمایشگاه ژنو در ارتباط با مدل های هیبریدی کلاس های E و C بدست آوردیم که در تابستان پیش رو وارد بازار خواهند شد. اما همانطوری که در عکس بالا مشاهده می کنید قسمت هیجان انگیزتری نیز در برنامه بنز دیده می شود.

معرفی مرسدس بنز C43 AMG 4Matic 2019

در نگاه اول، C43 جدید تغییرات کمی نسبت به نسخه پیشین خود دارد. در حقیقت، مرسدس بنز به چند تغییر جزئی برای این مدل محبوب خود بسنده کرده؛ با کمی دقت متوجه می شویم که جلوپنجره C43 به فرم مشهور AMG درآمده که با ایرودیوم نقره ای مات پرداخته شده است.

در نمای عقب، اگزوزهای نسبتا چند ضلعی مدل پیشین جای خود را به چهار خروجی اگزوز کاملا گرد داده اند که با رنگ آمیزی مشکی براق، می توان این تغییر هر چند کوچک را، در جذابیت C43 موثر دانست.

برای آن دسته از افرادی که به این تغییر بیشتر از بقیه جذب شده اند، آپشن خاصی به نام Night Package در نظر گرفته شده که با سفارش آن ظاهرا کل خودرو به رنگ اگزوزها یعنی مشکی براق در میاید.

باقی تغییرات ظاهری، در نمای خارجی، به طراحی جدید چراغ های جلو و عقب و همچنین رینگ های 18 و 19 اینچی جدید، خلاصه می شود. البته ناگفته نماند که مرسدس ادعا می کند در آیرودینامیک خودرو قدم بزرگی برداشته است.

در هر صورت اگر نگاهی به زیر کاپوت آخرین محصول آ ام گِ بیاندازیم، قضیه کمی جذاب تر خواهد شد. موتور Biturbo V6 مرسدس با 3 لیتر حجم، به توربوشارژرهای قدرتمندتری مجهز شده که گرچه گشتاور تولیدی یکسانی دارند اما 23 اسب بخار توان موتور را افزایش می دهند.

به عبارت دیگر مرسدس بنز آ ام گ C 43 مدل 2019، گشتاوری معادل 520 نیوتن متر و قدرتی به اندازه 385 اسب بخار در 6100 دور بر دقیقه آزاد خواهد کرد.

از آنجایی که همچنان در C43، گیربکس قبلی یعنی جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک تعبیه شده می توان پیشبینی کرد که این خودرو آلمانی صفر تا صدی برابر با 4.6 ثانیه خواهد داشت.

در نمای داخلی کابین هم مانند نمای خارجی، تغییرات چشمگیری دیده نمی شود. اما بارزترین پیشرفت کابین C43، نمایشگر زیبای کاملا دیجیتال 12.3 اینچی آن است که به 3 فرم، کلاسیک، اسپرت، و سوپراسپرت تنظیم می شود.

سدان C43 برای اولین بار، همزمان با دیگر اعضای خانواده اش در تابستان 2018 وارد بازار آمریکا و اروپا خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    خودروسازان آلمانی به شدت قابل احترام هستند

مطالب پیشنهادی