ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

پیدا کردن آدرس در گوگل مپس ساده تر می شود

تاکنون شده به جایی بروید که آدرس واضحی نداشته باشد؟ کدهای پلاس (Plus Codes) برای حل همین مشکل ساخته شده اند. این کدها نه تنها می توانند آدرس ها را کوتاه تر کنند بلکه به ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۵

تاکنون شده به جایی بروید که آدرس واضحی نداشته باشد؟ کدهای پلاس (Plus Codes) برای حل همین مشکل ساخته شده اند. این کدها نه تنها می توانند آدرس ها را کوتاه تر کنند بلکه به هر منطقه ای یک آدرس هوشمند جایگزین می دهند و حالا به نظر می رسد که گوگل می خواهد در منطقه های بیشتری از از این ویژگی استفاده کند.

کدهای پلاس با ساده تر کردن آدرس های سخت، نقش یک راهنمای خوب را برای سرویس های امدادی ایفا می کنند

ساعاتی پیش اهالی مانتین ویو اعلام کردند که کدهای پلاس به گوگل مپس هند اضافه شده اند و کاربران هندی به واسطه آن ها، راحت تر می توانند به جستجو در نقشه و یافتن آدرس های پیچیده بپردازند. ساز و کار کدهای پلاس بدین صورت است که برای هر آدرس تنها هفت کاراکتر استفاده می شود.

کدهای پلاس
کدهای پلاس متن باز هستند و از یادگیری ماشینی استفاده می کنند.

شش کاراکتر اول آدرس را شامل شده و کاراکتر پایانی نیز حرف اول شهر خواهد بود. مثلا پارک ملی کانها (Kanha Tiger Reserve) در شهر مادیا پرادش (Madhya Pradesh) را در نظر بگیرید، کد پلاس این آدرس 8F8M+JM است و اگر آن را در نقشه بزنید به راحتی موقعیت دقیق را پیدا می کنید.

با توجه به گفته های گوگل، برای اینکه کد پلاس یک آدرس را ببینید نیز کافیست روی منطقه مورد نظر زوم کرده، یک سنجاق در آنجا قرار دهید و در نهایت روی سنجاق ضربه بزنید تا کد پلاس نمایش داده شود. گوگل برای اولین بار کدهای پلاس ها را در سال 2015 به نقشه خود اضافه کرد.

اما در کنار کدهای پلاس، دو ویژگی دیگر را نیز در گوگل مپس شاهد هستیم. یکی اینکه کاربران اکنون به کمک ویژگی Add an Address می توانند آدرس هایی که در گوگل مپسس مشخص نشده را به نقشه بیافزایند، مشابه افزودن آدرس کسب و کارها. همچنین برای جستجوی صوتی، اکنون گوگل مپس از شش زبان هندو جدید پشتیبانی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی