ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاکسی پرنده لری پیج سه سال دیگر تیک آف می کند

Kitty Hawk، از شرکت های مطرح صنعت هوا و فضا است که توسط لری پیج مدیرعامل الفابت و هم-بنیاگذار گوگل تاسیس شده و به تازگی اعلام کرده که یک گام دیگر به راه اندازی اوبر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

Kitty Hawk، از شرکت های مطرح صنعت هوا و فضا است که توسط لری پیج مدیرعامل الفابت و هم-بنیاگذار گوگل تاسیس شده و به تازگی اعلام کرده که یک گام دیگر به راه اندازی اوبر هوایی اش نزدیک تر شده است. این شرکت اخیرا از یک تاکسی پرنده الکتریکی بدون خلبان به نام Cora رونمایی کرده است که می تواند با هر بار شارژ مسافتی بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر را طی کند و انتظار می رود که به زودی امکان رزرو آن با موبایل فراهم گردد.

پروژه Cora مدتی است که کلید خورده و مراحل تست آن اخیرا در نیوزلند کلید خورده. هدف Kitty Hawk ایجاد ناوگانی از تاکسی های پرنده ظرف سه سال آینده است.

فاصله راس بال های این تاکسی پرنده که انرژی مورد نیازش را از طریق باتری تامین می کند و ده ها روتر دارد برابر با ۳.۶ متر اعلام شده و ظرفیت دو مسافر در کنار هم را دارد. این هواپیما می تواند به صورت عمومی تیک آف کند و این یعنی به مسیر طولانی برای بلند شدن و فرود نیاز ندارد و صرفا در اختیار داشتن یک پارکینگ یا سقف کارش را راه می اندازد.

Kitty Hawk چندی است که با کمک شرکتی به نام Zephyr Airworks که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده مدیریت این فرایندها در نیوزیلند را بر عهده گرفته و حتی اپلیکیشنی توسعه داده که امکان اجاره تاکسی های پرنده را ممکن می کند.

Cora که حالا موافقت های لازم برای تست را دریافت کرده، در زمره معدود تلاش های موفقی قرار دارد که برای محقق نمودن رویای جابجایی های کوتاه هوایی صورت گرفته. خود شرکت Kitty Hawk نیز وعده داده بود که تا پایان سال ۲۰۱۷ نخستین پهپاد تک سرنشین خود را وارد ناوگان هوایی می کند اما این وعده محقق نشد.

شرکت چینی Ehang نیز که قبلا قول داده بود در سال ۲۰۱۷ اهالی دبی را از طریق تاکسی های پرنده اش جابجا کند نتوانست به این هدف دست پیدا کند اما نمونه ای عملیاتی از درون ۱۸۴ خود را ماه پیش به نمایش گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    چه میشه این فکرشو بکن اشتباهی بری روی سقف همسایه پارک کنی

مطالب پیشنهادی