ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جریمه ۴ میلیارد تومانی همراه اول و ایرانسل برای نقض غیرهدفمند حریم خصوصی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از جریمه ۴ میلیارد تومانی برای همراه اول و ایرانسل به دلیل عدم حفاظت از اطلاعات مشترکین خبر می‌دهد. بر اساس بیانیه این سازمان، علت جریمه ۲ میلیارد تومانی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۳

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از جریمه ۴ میلیارد تومانی برای همراه اول و ایرانسل به دلیل عدم حفاظت از اطلاعات مشترکین خبر می‌دهد.

بر اساس بیانیه این سازمان، علت جریمه ۲ میلیارد تومانی برای هر یک از اپراتورها این بوده است که هنگام استفاده کاربران از اینترنت همراه و ورود به برخی سایت‌ها، شماره مشترکین در اختیار سایت پذیرنده قرار گرفته است.

وزارت ارتباطات اشاره می‌کند که با دریافت شکایات از سوی خود کاربران متوجه این مشکل شده است و آن را توسط مرکز ماهر بررسی کرده. مرکز ماهر نیز در گزارش خود اشاره می‌کند که دو اپراتور اول کشور، با برخی از شرکت‌ها به منظور تسهیل در فرایند پرداخت آنلاین و ورود کاربران به سامانه های موردنیاز، شماره مشترکین را با روش «Header Enrichment» و با ضوابط خاص امنیتی در اختیار برخی شرکت‌های طرف قرارداد می‌گذاشتند که در این بین بدلیل اشتباه در تنظیمات امنیتی بعضی از شرکت‌های طرف قرارداد با اپراتور، موجبات سوءاستفاده از شماره مشترکین در راستای ارسال پیامک تبلیغاتی فراهم شده بود.

در این بیانیه همچنین آمده است که در حال حاضر، خطای امنیتی رفع شده و برای بررسی بیشتر و انجام تنظیمات امنیتی کامل‌تر، این سرویس متوقف شده است. وزارت ارتباطات اشاره می‌کند که بر اساس گزارش مرکز ماهر و توضیحات اپراتورها، نقض هدفمند حریم خصوصی مشترکین توسط اپراتورهای مذکور رخ نداده اما اشتباه همراه اول و ایرانسل در کنترل موضوع و مشکلاتی که در تنظیمات این سرویس توسط شرکت‌های طرف قرارداد اپراتور وجود داشته، موجب سواستفاده شده است.

حالا بر اساس مفاد موافقت‌نامه پروانه اپراتورهای تلفن همراه، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و شرکت ارتباطات سیار ایران هریک مشمول جریمه به میزان حداکثر ۲ میلیارد تومان هستند: «با توجه به شرایط و ضوابط و مراحل تعریف شده در این موافقت‌نامه، فرآیند این موضوع در سازمان در حال انجام است و پس از تکمیل مراحل به اپراتورهای مذکور ابلاغ می شود.»

این اولین اقدام وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم در جهت حفظ حریم خصوصی کاربران است و در بیانیه‌ خود نیز مردم را دعوت می‌کند تا مشکلات و موارد خاص را از طریق سامانه ۱۹۵ اطلاع رسانی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • 007
    007 | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    ببخشید اولش اشتباه تایپ کردم خراب شد نمیدونم این تیم دیجاتو چیکار میکنه فقط بلده تبلیغ کنه پول پارو کنه گوشی مفتی بگیره یکاری کن مثل اینستاگرام مطلب بشه ویرایش کرد اوکی??????

  • 007
    007 | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    دوستان از فقط لایسنس قانونی خریداری کنید و این انتی ویروس یه خوبی دیگه ای داره مصرف باتری خیلی پایین میاره ناموسا حرف نداره???perfect ????????

  • 007
    007 | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    آقای سینا گلستانه جوابی دارید بدید

  • 007
    007 | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    سایت روزیاتو هم امن نیست کجای کار هستید ه دیجاتو دست همرو از پشت بسته? برنامه فوق امنیتی trend micro mobile security نصب کنید و یه سری تنظیمات داره اونا رو انجام بدید هر سایتی حتی کوچکترین خطر بلاک میکنه اینه اره????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی