ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی خودروی سوپر اسپرت زنوو TSR Sدر نمایشگاه خودروی ژنو 2018

دقیقا یکسال بعد از معرفی نسخه Ts1 gt خودروی زنوو در نمایشگاه خودروی ژنو سال گذشته، این خودروساز دانمارکی تصمیم گرفته که نسخه بعدی این ابر خودروی فوق العاده را در سوییس معرفی کند. تیزرهای ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۳

دقیقا یکسال بعد از معرفی نسخه Ts1 gt خودروی زنوو در نمایشگاه خودروی ژنو سال گذشته، این خودروساز دانمارکی تصمیم گرفته که نسخه بعدی این ابر خودروی فوق العاده را در سوییس معرفی کند. تیزرهای این خودرو پیش از این در ماه ژانویه منتشر شده بود.

این خودروی جدید یعنی TSR S نسخه قدرتمندتری از مدل مسابقه ای Tsr بوده و حرف s در انتهای نام آن به معنای Street legal می باشد. این خودرو سومین نسل از خانواده مدل ts زنوو است. در واقع این خانواده خودرو هایی را در بر می گیرد که مجهز به دو توربو شارژر از این سازنده باشند.

با توجه به گفته های سازنده، هدف از ساخت این ماشین ترکیب قابلیت های فوق العاده جاده ای و حرکتی و همچنین فراهم آوردن بالاترین امکانات سفارشی و ویژه است. این مدل تنها در تعداد 5 عدد تولید خواهد شد که بشدت این خودرو را خاص می کند.

گفته می شود که این مدل با مدل های قبلی زنوو تفاوت ظاهری چندانی ندارد. در کل مهندسان طراح این خودروی نسل سوم می گویند طراحی و خطوط کلی بدنه خودرو برای بالابردن ویژگی های آیرودینامیک بوده و کمتر به بعد زیبایی توجه شده است.

در انتهای خودرو یک بال بزرگ تعبیه شده که به کمک دو بازوی متحرک قابلیت تغییر زاویه بدست آورده و دو وظیفه ی ایجاد چسبندگی بیشتر در سر پیچ ها و همچنین کاربرد ترمز هوایی برای توقف در سرعت های بالا را نیز به عهده گرفته است.

بخاطر وجود این بال بزرگ نیروی رو به پایین زیادی در این وسیله نقلیه ایجاد شده که هندلینگ خودرو را بخصوص در حرکت در پیچ های جاده بهبود می‌ بخشد. گفته می شود این بال بزرگ در حال عادی 3 درصد و در حالت زاویه دار 30 درصد به نیروی دانفورس (رو به پایین) اضافه خواهد کرد.

نیروی محرک این سوپر اسپرت از یک موتور 5.8 لیتری بنزینی 8 سیلندر مجهز به دو توربوشارژر تامین شده و تزریق سوخت نیز به صورت ترکیبی بوده که در نهایت قدرت عظیمی معادل 1177 اسب بخار تولید می شود.

وظیفه ی انتقال نیرو نیز بر عهده ی یک گیربکس 7 دنده است که قابلیت تعویض دنده از شیفترهای پشت فرمان را دارد. سازنده ادعا می کند این گیربکس یکی از سریعترین های دنیا در تعویض دنده محسوب شده که با توجه به این موضوع، شتاب بسیار زیاد خودرو توجیه می شود.

باید اشاره کنیم شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این ماشین تنها 2.8 ثانیه است و از آن جالبتر اینکه برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت تنها به 6.8 ثانیه زمان نیاز است.

ترولس ولرتسن موسس و مدیر فنی کمپانی می گوید تمرکز ما در طی مراحل ساخت و طراحی این خودرو جاده ای بر روی قابلیت های آیرودینامیکی بوده و این موضوع اهمیت و جایگاه خاصی برای ما داشته است.

این مدیر ارشد مدعی است که ما تلاش کردیم که شخصیت مسابقه ای خودروی ts1 gt و مشخصات جسورانه ی خودروی tsr را در یک ابر خودروی شهری ترکیب کنیم و حاصل کار ما چیزی نبوده است جز زنوو ts1 s.

به گفته ی سازنده قابلیت های این خودرو به نسخه ی مسابقه ای آن بسیار نزدیک است ضمن اینکه امکانات و مشخصات لازم برای خودرو های شهری را نیز می توان به لطف تنظیمات قابل تغییر در آن مشاهده کرد.

این تنظیمات دارای سه حالت مینیموم، iq و ماکسیمم است. حالت مینیموم قدرت خودرو را به 700 اسب محدود می کند، حالت iq  فقط در زمان لازم حداکثر قدرت را به چرخ های عقب منتقل کرده بنا به توصیف کمپانی سازنده  TSR-S را تبدیل به یک خودروی مسابقه‌ای برای جاده می‌کند.  در حالت ماکسیمم ما شاهد قرار گرفتن حداکثر قدرت خودرو در اختیار راننده هستیم.

با توجه به ویژگی های گفته شده، قیمتی میلیون دلاری برای این ابرخودرو چندان دور از انتظار نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • BVB
    BVB | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    یه عکس از فضای داخلیش هم میذاشتین خوب بود

مطالب پیشنهادی