ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی نزدیک به عملکرد گشودگی دریچه لنز متغیر گلکسی اس 9 [تماشا کنید]

موبایل هوشمند گلکسی اس 9 از قابلیت‌های جدید و منحصر به فرد زیادی بهره می‌برد که شاخصترین آنها دوربینی با گشودگی دریچه لنز متغیر است. پرچمدار جدید سامسونگ در واقع هنوز تنها موبایلی است که ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

موبایل هوشمند گلکسی اس 9 از قابلیت‌های جدید و منحصر به فرد زیادی بهره می‌برد که شاخصترین آنها دوربینی با گشودگی دریچه لنز متغیر است. پرچمدار جدید سامسونگ در واقع هنوز تنها موبایلی است که از این ویژگی بهره می‌برد و به همین دلیل است که توجه بسیاری از دوستداران تکنولوژی را به خود جلب نموده است.

نحوه پیاده‌سازی این قابلیت توسط کمپانی اعلام نشده بود اما به تازگی وب سایت iFixit برای بررسی بیشتر این ویژگی پرچمدار چدید را به مسلخ برده است. حال کانال یوتوب Jerry Rig Everything  (همانطور که از نامش پیداست) همه‌ی گجت‌ها را باز و بسته می‌کند هم سراغ بررسی گشودگی دریچه لنز متغیر رفته و نگاهی تازه به این ویژگی فراهم آورده است.

با باز کردن اس ۹ پلاس و رفتن به سراغ دوربین به کار رفته در آن می‌توان متوجه شد اهرمی که وظیفه‌ی کنترل پره را بر عهده دارد، می‌تواند گشودگی دریچه لنز مذکور را از میزان معمولی f/2.4 به f/1.5 برساند.

تلفن هوشمند یاد شده شرایط را سنجیده و بهترین گشودگی دهانه لنز را تشخیص داده و به صورت الکترونیکی به اهرم اطلاع می‌دهد تا با باز و بسته کردن پره‌های لنز، میزان مناسب گشودگی دریچه را فراهم آورد.

گشودگی دهانه لنز در واقع سایز دهانه‌ای است که نور از طریق آن وارد دوربین شده و به سنسور می رسد. این واحد بر اساس ضریب اف محاسبه شده و معادل نسبت فاصله‌ی کانونی به قطر دریچه است. هرچه ضریب اف کوچکتر باشد گشودگی دهانه بیشتر بوده و اجاز عبور نور بیشتری را می دهد.

سری گلکسی اس 9 جدای از گشودگی دهانه لنز یا ضریب اف متغیر 1.5 و 2.4 به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری متنوعی برای عکاسی و فیلمبرداری مجهز شده که شامل دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.55 اینچی، لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار و فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه می شود. دوربین سلفی نیز از سنسور 8 مگاپیکسلی 1/3.6 اینچی، لنز تله با بزرگنمایی دو برابری و لرزشگیر اپتیکال بهره می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عادل ایزدی
    عادل ایزدی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

    من با گلکسی اس هفت دارم 4k 60 fps فیلمبرداری میکنم هرکی سوالی داره بیاد تلگرامم @adelizadi

مطالب پیشنهادی