ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیشه انعطاف پذیر
تکنولوژی

معرفی نوع جدیدی از شیشه انعطاف پذیر و مقاوم از کمپانی ژاپنی AGC

کمپانی آساشی گلس (AGC) به تازگی موفق به تولید نوع تازه ای از شیشه انعطاف پذیر و مقاوم شده که می توان امید داشت در آینده شاهد استفاده از آن در موبایل های هوشمند تاشونده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

کمپانی آساشی گلس (AGC) به تازگی موفق به تولید نوع تازه ای از شیشه انعطاف پذیر و مقاوم شده که می توان امید داشت در آینده شاهد استفاده از آن در موبایل های هوشمند تاشونده باشیم.

چندین کمپانی بزرگ و به ویژه سامسونگ و ال جی چند سالی هست که روی ایده تولید و عرضه موبایل های هوشمند با قابلیت تا شوندگی یا لوله شوندگی کار می کنند و به طور حتم یکی از الزامات این طرح تولید شیشه های انعطاف پذیر و در عین حال مقاوم است.

مقاوم و بادوام بودن چالشی است که هرچه پروژه های مذکور به پیش می روند اهمیت بیشتری می یابد. مدیرعامل سامسونگ موبایل اخیراً در اظهار نظری اعتراف کرده بود که چالش های مربوط به دوام و مقاومت مواد به کار رفته در تولید موبایل های تاشونده ممکن است منجر به تاخیر در عرضه محصول نهایی شود.

شیشه انعطاف پذیر

حال در این میان کمپانی آساشی گلس به عنوان تولید کننده اصلی ترین رقیب شیشه های محافظ گوریلا گلس، یعنی دراگون تریل، مدعی شده که توانسته شیشه محافظی را تولید نماید که در عین داشتن قابلیت خم پذیری تا فشار ۱۲۰۰ مگاپاسکال، می تواند تا ۸۰ درصد مقاومت شیشه های محافظ دراگون تریل را تامین نماید.

به لطف مقاومت خمش پذیری مورد اشاره، چنین شیشه ای می تواند با شعاع کمتر از ۲.۵ میلیمتر خم شود که این خود رکوردی منحصر به فرد و فراتر از نمونه های مشابه به حساب می آید.

قرار است شیشه مورد بحث هفته آینده و برای نخستین بار در معرض نمایش عمومی قرار بگیرد و می بایست منتظر ماند و دید ادعاهای کمپانی سازنده تا چه حد در خصوص آن صحت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی