ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

شکایت فرانسه از اپل و گوگل به اتهام سوء استفاده از توسعه دهندگان

دولت فرانسه قصد دارد به اتهام سوءاستفاده اپل و گوگل از توسعه دهندگان اپلیکیشن، از این دو کمپانی شکایت کند. اثبات این اتهام در دادگاه می تواند جریمه ای هنگفت را برای این دو غول ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

دولت فرانسه قصد دارد به اتهام سوءاستفاده اپل و گوگل از توسعه دهندگان اپلیکیشن، از این دو کمپانی شکایت کند. اثبات این اتهام در دادگاه می تواند جریمه ای هنگفت را برای این دو غول فناوری به دنبال داشته باشد.

«برونو لومیر» وزیر اقتصاد فرانسه مدعی شد که اپل و گوگل شرایط ناعادلانه ای را برای افراد فعال در زمینه توسعه اپلیکیشن ایجاد کرده اند:

زمانی که یک توسعه دهنده قصد فروش محصولش به این دو شرکت را دارد باید هزینه ای پرداخت کند. از سوی دیگر این شرکت ها داده های مرتبط به محصول را از فرد دریافت کرده و می توانند یک طرفه قرار داد را فسخ کنند. این مساله به هیچ وجه قبال قبول نیست

.اپلظاهرا پاریس عزم خود را برای بستن میانبرهایی که به شرکت هایی مثل گوگل اجازه می داد قوانین مالیاتی را دور بزنند جزم کرده است. لومیر با تاکید بر اینکه طرح های دولت فرانسه برای شرکت های فناوری به همین جا ختم نمی شود، افزود:

ما قصد داریم از ابتدای سال 2019 از کمپانی های بزرگ فناوری مالیات دریافت کنیم.

این کشور همراه با دیگر قدرت اقتصادی اروپا یعنی آلمان در حال تلاش برای تغییر قوانینی هستند که به شرکت ها اجازه می دهد برای فرار از پرداخت مالیات درآمدهای خود را به کشورهای با مالیات کمتر منتقل کنند.

پاریس سال گذشته نیز گوگل را به اتهام 1.7 میلیارد دلار فرار مالیاتی به دادگاه کشاند و از ارائه هرگونه تخفیف نیز سرباز زد. هرچند در نهایت دادگاه گوگل را از اتهام فرار مالیاتی مبرا دانست.

فرانسوی ها دو ماه قبل نیز به بهانه کند شدن عمدی آیفون های قدیمی به دلیل ضعیف شدن باتری، به دنبال اخذ جریمه ای هنگفت از اپل بودند. طبق قوانین این دولت اروپایی، اگر شرکتی به طور عمدی عمر محصول خود را کاهش دهد، مشمول پرداخت جریمه ای معادل ۵ درصد از درآمدهای سالانه خود خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی