ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا به عنوان پاک ترین خودروساز اروپا در سال 2017 دست یافت

همچنان که قاره کهن در حال تعریف مجدد و به روزرسانی مفاهیم صنعت خودروسازی است و خودروسازان آن به مقابله با چالش ها و مشکلات مربوط به وسایل نقلیه الکتریکی رفته و از قوانین سخت ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

همچنان که قاره کهن در حال تعریف مجدد و به روزرسانی مفاهیم صنعت خودروسازی است و خودروسازان آن به مقابله با چالش ها و مشکلات مربوط به وسایل نقلیه الکتریکی رفته و از قوانین سخت گیرانه مربوط به خودروهای درون سوز حمایت می کنند، کسب تاییدیه کمپانی های معتبر اروپایی در زمینه آلایندگی پایین و سلامت بالای وسایل نقلیه برای تویوتا به عنوان یک خودروساز آسیایی می تواند یک امتیاز بزرگ تلقی شده و نشان دهنده موفقیت در این زمینه باشد.

هفته گذشته، کمپانی  JATO Dynamics  که در زمینه تحلیل بازار خودروها و وسایل نقلیه فعالیت می کند، گزارش سالانه خود را منتشر کرد. بنابر این گزارش در سال 2017 برای اولین بار طی یک دهه گذشته، میزان انتشار گاز کربن دی اکسید در اروپا 0.3 گرم بر کیلومتر افزایش یافته است.

این موضوع با توجه با گزارش های قبلی نیز قابل پیش بینی بوده و بسیاری از کارشناسان محیط زیست معتقد بودند انتشار این گاز در حدود 2 درصد افزایش پیدا می کند.

این کارشناسان هشدار داده بودند در صورت افزایش گاز کربن دی اکسید توانایی بشر در کنترل روند صعودی گرم شدن زمین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

علاوه بر این، لیستی از 20 خودروسازی که نقش مثبت تری در انتشار گازهای گلخانه ای داشته و یا به عبارت دیگر پاکیزه ترین خودروسازها از لحاظ انتشار گاز کربن دی اکسید بوده اند نیز منتشر شده است.

در صدر این لیست نه یک خودروساز اروپایی بلکه تویوتا به عنوان یک خودروساز آسیایی قرار دارد. تویوتا در سال 2017 به طور متوسط 101.2 گرم بر کیلومتر گاز کربن دی اکسید منتشر کرده که این مقدار نسبت به کمپانی دوم لیست یعنی پژو 3.3 گرم بر کیلومتر کمتر است.

این موفقیت به وسیله افزایش فروش مدل های هیبریدی نصیب این خودروساز ژاپنی شده چرا که بیش از نیمی از خودروهای پیش فروش یا خریداری شده از تویوتا در سال 2017 برقی بوده یا به نوعی از نیروی برق کمک گرفته است.

انتشار 101.2 گرم بر کیلومتر از گاز کربن دی اکسید به وسیله خودروهای تویوتا به این معنی است که محصولات تولیدی این کمپانی به طور متوسط بهترین وضعیت ممکن برای مصرف سوخت در اروپا را داشته و به کمک سوخت مصرفی خود نسبت به سایر وسایل نقلیه بیشترین مسافت ممکن را طی می کنند. به طور کلی به نظر می رسد که میانگین مصرف سوخت محصولات تویوتا در هر 100 کیلومتر 3.8 لیتر است.

جایگاه دوم با توجه به انتشار 104.5 گرم بر کیلومتر کربن دی اکسید از آن پژو بوده و سیتروئن نیز با 105.5 گرم بر کیلومتر کربن دی اکسید جایگاه سوم را از آن خود کرده است. رنو و سوزوکی با اعداد 106.6 و 114.9 به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

روش کمپانی JATO برای محاسبه میزان انتشار گاز کربن دی اکسید به این صورت است که ضریب انتشار گاز هر خودرو را در حجم فروش آن در یک دوره مشخص (سال 2017) ضرب کرده و نتیجه این معادله را با نتیجه معادله سایر خودروهای همان برند جمع نموده و در مجموع تقسیم بر حجم کلی فروش برند مذکور می کند.

به گفته کارشناسان این کمپانی کاهش کیفیت هوای اروپا و بیشتر شدن میزان آلایندگی آن در سال 2017 به علت افزایش فروش خودروهای سواری و بنزینی بوده است. کشورهای آلمان، انگلستان، فرانسه و اسپانیا که این تحقیق در آنجا ثبت شده ببشترین موج افزایش انتشار گاز کربن دی اکسید را نیز تجربه کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی