ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آدریان لامو، هکر بی خانمان ۳۷ ساله در گذشت

آدریان لامو معروف که پیش‌تر به هکر بی‌خانمان معروف شده بود در سن ۳۷ سالگی درگذشت. این هکر معروف پیش از این موفق شده بود طی هک‌های سازمان یافته و بزرگ، به سیستم‌ های اطلاعاتی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

آدریان لامو معروف که پیش‌تر به هکر بی‌خانمان معروف شده بود در سن ۳۷ سالگی درگذشت. این هکر معروف پیش از این موفق شده بود طی هک‌های سازمان یافته و بزرگ، به سیستم‌ های اطلاعاتی کمپانی‌هایی نظیر مایکروسافت، یاهو و نشریه نیویورک تایمز نفوذ کند اما عمده شهرت وی به خاطر لو دادن یک افسر تحت تعقیب آمریکایی به پلیس فدرال آمریکا کسب شده است.

هنوز مشخص نشده که علت مرگ این هکر معروف چه بوده اما پلیس Sedgwick County کانزاس که محل اقامت وی بوده، تنها مرگش را تایید کرده و از ذکر اطلاعات دقیق در این مورد خودداری کرده است.

لامو در طول سالیان گذشته کل آمریکا را با اتوبوس‌های عمومی سفر می‌کرده و پیش دوستان، آشنایان یا مکان‌های موقت زندگی می‌کرده تا به حملات و افشاگری سایبری خود ادامه دهد، به همین دلیل است که وی به هکر بی‌خانمان ملقب شده است.

او در سال ۲۰۰۳ به علت استفاده از شبکه های ارتباطی عمومی برای نفوذ به پایگاه‌های اطلاعاتی کمپانی‌های بزرگی نظیر مایکروسافت، نیویورک تایمز و یاهو توسط پلیس فدرال آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت. آنها موفق شدند خانه‌ی لامو را ۵ روز مورد محاصره قرار داده تا بالاخره وی را تسلیم کنند.

او پس از دستگیری به علت نفوذ‌های پیوسته خود، به شش ماه حبس خانگی به همراه ۲ سال آزادی مشروط محکوم شد. همچنین مجبور شد که جریمه‌ای ۶۰ هزار دلاری پرداخت کند.

جالب اینجاست که برخی وبسایت ها که مورد نفوذ این هکر قرار می‌گرفتند، از او به خاظر تست امنیتی مجانی که برای آنها انجام می‌داده، تشکر کرده‌اند.

نام آدریان لامو بار دیگر در سال ۲۰۱۰ با دستگیر شدن «چلسی منینگ» افسر اطلاعاتی آمریکا در تیتر اخبار‌ به چشم خورد چرا که او موفق شده بود اطلاعاتی در‌باره محل استقرار افسر یاد شده به پلیش آمریکا انتقال دهد تا آن افسر را دستگیر کنند. پس از این دستگیری منینگ به ۳۵ سال زندان محکوم شد و اطلاعات محرمانه‌ی ارتش آمریکا در این مورد بخصوص توسط جولیان آسانژ در ویکی‌لیکز منتشر شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

    الان بعضی ها:خیلی متاثر شدم. به جامعه هکر ها که این قدر نظریه میدن ،هک میکنن ،پول میدزدن تسلیت میگم.

    • unknown457
      unknown457 | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

      الان بعضیا : میان خودشیرینی میکنن و از ملت میرن بالا که بگن وجود داریم ماهم !

مطالب پیشنهادی