ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عبور اسنپ از یک میلیون سفر موفق در روز

اسنپ در روز ۲۳ اسفند، بیش از یک میلیون سفر موفق را در ایران ثبت کرده است؛ اتفاقی که اگرچه میلیونی است اما سرعت اسنپ را در جاده میلیارد دلاری و تک‌شاخ شدن افزایش می‌دهد. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۸

اسنپ در روز ۲۳ اسفند، بیش از یک میلیون سفر موفق را در ایران ثبت کرده است؛ اتفاقی که اگرچه میلیونی است اما سرعت اسنپ را در جاده میلیارد دلاری و تک‌شاخ شدن افزایش می‌دهد.

«راشا شیدماهر»، مدیر ارشد بازاریابی اسنپ در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید: «قبلاً بارها پیش آمده بود که بیش از یک میلیون درخواست سفر به دست ما می‌رسید اما روز چهارشنبه ۲۳ اسفند، اولین باری بود که تعداد سفرهای موفق اسنپ به بیشتر از یک میلیون، یعنی یک میلیون و هزار عدد سفر موفق رسید.»

راشا شیدماهر، مدیر ارشد بازاریابی اسنپ.

شیدماهر همچنین اشاره می‌کند که اکنون اسنپ، یکی از ۱۵ شرکت تجارت الکترونیک جهان است که در روز‌ بالای یک‌ میلیون سفارش دارند. او خبر می‌دهد که از روز چهارشنبه به بعد نیز تعداد سفرهای روزانه‌ی موفق، در حد یک میلیون بوده است و پیش‌بینی می‌کند که در فروردین ماه، این رقم به شکل ثابت بالای یک میلیون سفر موفق روزانه خواهد بود.

شهرام شاهکار، مدیر اجرایی اسنپ در توییتر خبر میلیونی شدن سفرهای موفق اسنپ را منتشر کرد.

مدیر ارشد بازاریابی اسنپ در گفتگو با دیجیاتو از جدیدترین آمار رانندگان این سامانه نیز پرده برداشت. به گفته شیدماهر، بیش از ۵۰۰ هزار راننده در سیستم اسنپ ثبت نام شده‌اند که به شکل روزانه، ۳۵۰ هزار نفر از این تعداد فعال شده و کار می‌کنند. این آمار برای ۳۳ شهری است که اسنپ در حال حاضر در آنها فعالیت می‌کند. پیش از این روابط عمومی در پاسخ به دیجیاتو تعداد رانندگان فعال در تهران را ۱۲۰ هزار نفر عنوان کرده بود.

عبور از یک میلیون سفر موفق نه تنها برای اسنپ بلکه برای جامعه استارتاپی ایرانی اتفاق مهمی است. بر اساس آمارهای سال گذشته، «اوبر»، شرکتی که حدود ۹ سال پیش به عنوان اولین تاکسی آنلاین در آمریکا تاسیس شد، اکنون در کشورهای مختلف فعال است و روزانه بین ۵.۵ الی ۶ میلیون سفر موفق دارد. اما جالب است بدانید که سرویس «لیفت» که حدود ۵ سال پیش تاسیس شد، هنوز به ۱.۵ میلیون سفر موفق در روز نرسیده است.

این در حالیست که اسنپ در سه سالگی خود، توانسته با حضور در تنها یک کشور و ۳۳ شهر، به آماری بیش از یک میلیون سفر موفق دست پیدا کند. با این حال در سطح جهانی، هنوز هم شرکت چینی Didi با بیش از ۲۵ میلیون سفر موفق در روز، پیشتاز است؛ شرکتی که سال گذشته سرمایه‌ای یک میلیارد دلاری از اپل جذب کرد.

اما آیا با همه این‌ها، اسنپ را می‌توان اولین یونیکورن استارتاپی ایران دانست؟ پاسخ به این پرسش همچنان در هاله‌ای از ابهام است چراکه این شرکت سهام خود را در بازار بورس عرضه نکرده است. به همین دلیل ارزش آن در کنار درآمدهایش مشخص نیست و ارزش‌گذاری‌های فعلی هم تا زمان انجام یک سرمایه‌گذاری جدید، تقریبی و بیشتر از روی حدس و گمان هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • M
    M | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

    اسنپ انحصارگر.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی