ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

کاربران مجبور به استفاده از مرورگر اِج برای باز کردن لینک ایمیل های ویندوز خواهند شد

مایکروسافت در حال تست ویژگی جدیدی برای سیستم عامل خود است که احتمالا سر و صدای زیادی به پا می کند. ساعاتی پیش ردموندی ها تایید کردند که در آخرین تغییر ویندوز 10 اگر با ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

مایکروسافت در حال تست ویژگی جدیدی برای سیستم عامل خود است که احتمالا سر و صدای زیادی به پا می کند. ساعاتی پیش ردموندی ها تایید کردند که در آخرین تغییر ویندوز 10 اگر با اپلیکیشن ایمیل ویندوز (Windows Mail) روی لینکی کلیک کنید آن لینک مستقیما از طریق مرورگر مایکروسافت اج باز می شود.

مایکروسافت بارها تلاش کرده تا کاربران کروم را به سمت مرورگر اج بکشاند

به عبارت دیگر کروم، فایرفاکس یا بقیه اپ های مشابه که به عنوان مرورگر پیش فرض خود انتخاب کرده اید نادیده گرفته خواهند شد و مایکروسافت مجبورتان می کند تا لینک هایی که در اپ ایمیل ویندوز 10 باز می کنید با مایکروسافت اج بالا بیایند. البته این تغییر هنوز نهایی نشده و ردموندی ها اعلام کرده اند که منتظر بازخوردها می مانند.

این اولین بار نیست که مایکروسافت کاربران را اجبار به استفاده از محصولاتش می کند. سال گذشته هم آن ها کاری مشابه انجام دهند و کاربران دستیار صوتی کورتانا مجبور بودند از موتور جستجوی بینگ استفاده کنند. نتیجه جستجو نیز در مایکروسافت اج، فارغ از هر مرورگر پیش فرضی که دارید، به نمایش در می آید.

کمپانی مایکروسافت از مدت ها پیش تلاش کرده کاربران ویندوز 10 را که از کروم استفاده می کنند به سمت اج بکشاند. از تست ردموندی ها پیرامون مصرف زیادی باتری کروم بگیرید تا حتی تبلیغات درونی ویندوز 10 که برتری های مرورگر مایکروسافت اج را نشان می دهند.

کار تا جایی پیش رفته که حالا اگر بخواهید مرورگر پیش فرض خود را عوض کنید، پیغامی با مضمون «به مایکروسافت اج هم یک شانس بده» (give Microsoft Edge a shot) به همراه ویژگی های برتر آن نمایش داده می شوند. اما هیچ کدام از این رفتارها نتیجه نداشتند و کروم همچنان محبوب ترین مرورگر بین کاربران است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • esio
    esio | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

    تو شوروی یه جوکی بوده که: دو خط موازی دو خطی هستند که همدیگه رو تا بی نهایت قطع نمیکنن مگه این که استالین(دیکتاتور اون جا) بخواد. الان تعریف مایکروسافت از "مرورگر پیش فرض" رو دیدم یاد اون افتادم.

مطالب پیشنهادی