ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای روسیه
تکنولوژی

آمریکا دولت روسیه را به حمله سایبری برای کنترل نیروگاه های هسته ایش متهم کرد

سازمان های امنیتی آمریکا، با انتشار گزارشی دولت روسیه را به اجرای حملات سایبری علیه نیروگاه های هسته ای و دیگر زیرساخت های حیاتی آمریکا و اروپا از سال 2016 متهم کرده اند. بر اساس ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

سازمان های امنیتی آمریکا، با انتشار گزارشی دولت روسیه را به اجرای حملات سایبری علیه نیروگاه های هسته ای و دیگر زیرساخت های حیاتی آمریکا و اروپا از سال 2016 متهم کرده اند.

بر اساس این گزارش دپارتمان های امنیت ملی آمریکا (DHS) و FBI حملات مذکور را به عنوان کمپین نفوذ چند مرحله ای توسط افراد وابسته به دولت روسیه عنوان کرده اند.

در این دست حملات هکرها پس از حمله به کارخانه ها و شبکه های تجاری کوچک که از امنیت کمتری برخوردار هستند، بدافزارهای خود را در آنها پیاده سازی و اجرای می کنند. این افراد در ادامه حملات فیشینگ را صورت داده و از طریق کارخانجات کوچک به شبکه های عمده انرژی دسترسی پیدا می کنند.

این حملات بخش های انرژی، آب، هوانوردی و کارخانه های حیاتی را هدف قرار داده اما به شرکت ها یا تسهیلاتی که مورد حمله قرار گرفته اند اشاره ای نشده استهکرهای روسیهتصاویر ارائه شده در این گزارش نشان می دهد که هکرهای روس از کنترل کافی برای دستکاری ای حتی از کار انداختن نیروگاه های برق برخوردار بوده اند.

در سال 2013 نیز محققان هکرهای روس را به صدها حمله به مراکز کنترل انرژی در اروپا و آمریکا متهم کرده بوند. با این حال در آن زمان هدف هکرها بیشتر جمع آوری اطلاعات عنوان شده بود اما از سال 2015 این گروه ها به دنبال کنترل کامل به منظور خرابکاری یا از کار انداختن تجهیزات بوده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا در روزهای اخیر 19 فرد و 5 سازمان روسی از جمله سرویس‌های اطلاعاتی  FSB و GRU و آژانس تحقیقات اینترنتی را به اتهام مداخله انتخاباتی، حملات سایبری و هک کردن زیرساخت‌هایش توسط این کشور تحریم کرد.

این مهم‌ترین اقدامات تنبیهی دولت ترامپ علیه روسیه در ارتباط با اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 محسوب می‌شود و علاوه بر این شنیده شده که تحریم‌های بیشتر در راه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی