ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هواپیمای بوئینگ 737 سری MAX 7 با موفقیت آزمایش شد

کمپانی بوئینگ اخیراً اولین آزمایش پرواز هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 از سری MAX 7 را با موفقیت انجام داده است. این پرواز که در جمعه گذشته انجام شده، از فرودگاه رنتون در ایالت واشینگتن آغاز ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

کمپانی بوئینگ اخیراً اولین آزمایش پرواز هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 از سری MAX 7 را با موفقیت انجام داده است.

این پرواز که در جمعه گذشته انجام شده، از فرودگاه رنتون در ایالت واشینگتن آغاز شده و در طی آن سیستم های پروازی آزمایش شده است. در نهایت پس از پروازی سه ساعت و پنج دقیقه ای هواپیما در فرودگاه بوئینگ در سیاتل به زمین نشسته است.

مدل MAX 7 در واقع سومین مدل از سری 737MAX است و مدلی منشعب شده از سری MAX 8 به حساب می آید. MAX 8 از سال 2017 به خطوط هوایی وارد شده و در حال حاضر بیشترین طول را در بین خانواده هواپیماهای سری MAX دارد.

به گفته بوئینگ هواپیمایی که اخیراً آزمایش پرواز را با موفقیت پشت سر گذاشته، به طور ویژه برای استفاده در فرودگاه هایی طراحی شده که در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار دارند. همچنین طراحی MAX 7 به آن اجازه کارکرد در شرایط آب و هوای گرم را می دهد. این هواپیما به عنوان جایگزینی برای مدل قدیمی تر 700-737 تولید شده و قرار است با ایرباس A319 نئو رقابت کند.

MAX 7 نسبت به MAX 8 دو ردیف صندلی بیشتری در بخش مسافران دارد و به این ترتیب می تواند 172 مسافر را در خود جای دهد. به لطف دو موتور «LEAP-1B» ساخت کمپانی «CFM International»، هواپیمای جدید بیشترین برد را در بین خانواده 737MAX دارد و می تواند مسافتی معادل 7130 کیلومتر را بپیماید.

البته بوئینگ بهینه سازی مصرف سوخت را نیز فراموش نکرده. MAX 7 به ازای هر صندلی مسافر، 18 درصد سوخت کمتری نسبت به 700-737 مصرف می کند. همچنین بدنه و بال های آن مجدداً طراحی شده اند.

به گفته بوئینگ هواپیمای مذکور در حال سپری کردن آزمایش های پرواز جامع است تا در سال آینده میلادی گواهینامه های مورد نیاز را دریافت کرده و در نهایت به خریداران تحویل داده شود.

بنا بر ادعای بوئینگ، 737 جدید برای خطوط هوایی که نیاز به هواپیماهای کارآمد دارند و نیز برای فرودگاه هایی با شرایط چالش برانگیز، ایده آل محسوب می شود، در حالی که از تمام مزایای خانواده 737MAX نیز بهره می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

    حرف نداره

  • ali-g
    ali-g | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    و ما به لطف ج ا هنوز سوار ATR میشیم

مطالب پیشنهادی