ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در حال سرمایه گذاری روی فناوری نمایشگر میکرو LED اختصاصی خود است

اپل در سال 2014 در سکوت خبری کمپانی «LuxVue» را خریداری کرد؛ شرکتی که در زمینه توسعه فناوری نمایشگرهای میکرو LED کم مصرف فعالیت می کرد. حالا چند سال پس از این خرید، خبرگزاری بلومبرگ ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

اپل در سال 2014 در سکوت خبری کمپانی «LuxVue» را خریداری کرد؛ شرکتی که در زمینه توسعه فناوری نمایشگرهای میکرو LED کم مصرف فعالیت می کرد. حالا چند سال پس از این خرید، خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده اپل در حال ادامه دادن توسعه این نمایشگرها است و سرمایه گذاری عظیمی را روی این فناوری انجام داده. همچنین گفته شده که اپل نیم نگاهی هم به استفاده از آنها در آیفون های آتی و یا اپل واچ دارد.

میکرو LED ها مشابه با فناوری OLED (که اکنون در نمایشگر آیفون 10 و اپل واچ به کار می روند) نیازی به نور پس زمینه مجزا ندارند. به این ترتیب می توانند کنتراست بهتری را ارائه دهند، در حالی که مصرف پایین تری نیز دارند. ولی در عین حال مشکلاتی در تولیدشان وجود دارد که موجب شده تاکنون به صورت عمده روانه بازار نشوند.

در میکرو LED ها هر پیکسل از سه عدد زیر پیکسل تشکیل شده. در فرایند تولید، در هر زمان فقط امکان مونتاژ یک زیر پیکسل وجود دارد. به عبارتی نمی توان فرایند مونتاژ زیر پیکسل ها در یک نمایشگر را به صورت موازی با هم پیش برد. به این ترتیب امکان تولید آنها در حجم بالا تاکنون فراهم نشده است.

نمایشگر میکرو LED در مقابل LED
مقایسه نمایشگرهای میکرو LED در مقابل LED

گمانه زنی ها حکایت از این دارند که اپل در سال 2017 یک نمونه آزمایشی از اپل واچ بهره مند از نمایشگر میکرو LED را ساخته. همچنین بر اساس گزارش ها، اپل در پروژه «T159» که در کارخانه ای بزرگ در شهر سانتا کلارای ایالت کالیفرنیا در حال اجرا بوده، مهندسانی را برای کار روی گزینه های جایگزین نمایشگرهای سامسونگ و ال جی اختصاص داده بوده. به نظر می رسد اکنون این پروژه به نتیجه رسیده است.

اپل همان طور که در حوزه طراحی چیپست های اختصاصی خود به خودکفایی رسید، قصد دارد در حوزه نمایشگرها نیز مستقل شود. در صورتی که کمپانی ساکن کوپرتینو موفق شود این خودکفایی را در حوزه نمایشگرهای میکرو LED به نتیجه برساند، انتظار می رود، میزانی از کیفیت و نیز مصرف بهینه انرژی را ارائه دهد که سایر رقبا (حداقل در زمان عرضه) قادر به ارائه آن نباشند.

پیش از این سامسونگ نیز اعلام کرده بود قصد دارد در ماه آگوست سال جاری (مرداد تا شهریور سال 97) تلویزیون های لوکس خود را که از فناوری میکرو LED بهره می برند، روانه بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • u kh
    u kh | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    با توضیحات دوستمون در مورد اپل من که اصلا دیدم به دنیا عوض شد چه قد قبلش گمراه بودم ?.باتری های فرسایشی اپل !گوشی فقط هواوی !اپل خلاقیتشو بعد از استیو جابز از دست داده ولی هواوی خیلی خلاقیت داره نگاه کنین به بریدگی بالای صفحه نمایش p20 فقط نمیدونم چرا بعد p6,7,8,9,10 یهو شده p20 حتما خلاقیته دیگه

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    میکرو ال ای دی رو سامسونگ قبلا در دستور تولید و استفاده قرار نداده بود؟ اپل چرا جدیدا اینجوری شده

  • armanbabai
    armanbabai | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    دوستان عزیز سلام لازم دونستم توضیحاتی رو در مورد این برند براتون بگم. کمپانی اپل طی چند سال گذشته و به خصوص بعد از مرگ استیو جابز ابتکار و خلاقیت خود را از دست داده و در سری جدید خود دچار مشکل در سیستم تشخیص چهره بود، حتی در رونمایی گوشی هم این مشکل بروز کرد. از دیگر مشکلات اپل میشه به دسترسی محدود اپل استور و OS نام برد. همچنین خودِ شرکت اپل، طی بیانیه ای اظهار کرد که سرعت دستگاه های قدیمی خود را به مرور کاهش می دهد. و در کشور ما متاسفانه هیچ گونه پشتیبانی رسمی از سوی شرکت از مصرف کننده نمی شود. مثال بارز آن طرح رجیستری گوشی های اپل بود که بسیاری از مردم را با مشکل مواجه کرده و مجبور شدند گوشی های خود را تعویض کنند. قیمت بسیار بالا، در کنار امکاناتی که این گوشی ارائه می دهد مشتری ها را نمی تواند راضی نگه دارد و به نظر من در سال های آینده اپل مشتری هایش را در ایران از دست خواهد داد. باطری های فرسایشی از دیگر مشکلات این گوشی هاست
    سیستم عامل فقط اندروید
    گوشی هم فقط هواوی

مطالب پیشنهادی