ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلکبری
تکنولوژی

بلک بری فیسبوک را به دادگاه می کشاند

کمپانی بلک بری پس از آنچه چندین سال مذاکره ناموفق خوانده، در نهایت از فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ به اتهام نقض پتنت شکایت کرده است. در حالی که هیچ یک از کمپانی های مذکور ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۱

کمپانی بلک بری پس از آنچه چندین سال مذاکره ناموفق خوانده، در نهایت از فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ به اتهام نقض پتنت شکایت کرده است.

در حالی که هیچ یک از کمپانی های مذکور اطلاعات دقیقی از این پرونده را ارائه نکرده اند، برخی منایع مدعی شده اند که پتنت مذکور شامل فناوری پیام رسانی موبایل بلک بری است و در صورت تائید دادگاه فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

بر این اساس فیسبوک در اپلیکیشن پیام رسانی خود نوآوری های کمپانی کانادایی از قبیل نوتیفیکیشن، پیام های خوانده نشده، ویژگی های امنیتی، واسط کاربری و غیره را کپی کرده و بدین ترتیب قابلیت های رقابتی آن را از بین برده است.زاکربرگPaul Grewal، معاون اداره حقوقی فیسبوک در پاسخ به ثبت این شکایت گفته است:

شکایت بلک بری وضعیت فعلی کسب و کار پیام رسانی این شرکت را نشان می دهد. آنها به جای تلاش برای نوآوری به دنبال کسب درآمد از ابداعات دیگران هستند.

کمپانی بلک بری نیز بیانیه زیر را در این باره منتشر کرده است:

از نظر ما به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه نرم افزار و امنیت سایبری؛ کمپانی های فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ می توانند در برنامه های آتی افزایش ایمنی نقش مهمی داشته باشند و ما درها را به روی آنها نخواهیم بست. با این حال فیسبوک حقوق مالکیت معنوی ما را نقض کرده و پس از چند سال مذاکره بی ثمر در این باره باید از حقوق خود و شرکایمان دفاع کنیم.

کمپانی TCL از مدت ها قبل حق استفاده از برند بلک بری را به دست آورده اما این شکایت توسط خود بلک بری ثبت شده که به دنبال دریافت غرامتی سنگین برای جبران خسارت های ناشی از استفاده غیر قانونی فیسبوک از پتنت هایش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • I.G.I
    I.G.I | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    فیسبوک دزد کپی کار...هرچی ایده های اسنپ رو دزدیدن حالا نوبت بلک بریه

مطالب پیشنهادی