ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایده پردازی های عجیب سایپا؛ تولید خودرو با کیفیت برای عموم مردم

استراتژی سایپا، توسعه و تولید محصولات جدید با آلایندگی کم، قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و قابل رقابت است. در همین راستا روابط عمومی سایپا متن زیر را به عنوان استراتژی بلند مدت این شرکت منتشر ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

استراتژی سایپا، توسعه و تولید محصولات جدید با آلایندگی کم، قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و قابل رقابت است. در همین راستا روابط عمومی سایپا متن زیر را به عنوان استراتژی بلند مدت این شرکت منتشر کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

شرکت سایپا در سال 1344 با سرمایه اولیه 160 میلیون ریال با نام «شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تأسیس گردید. در تاریخ 15 اسفند ماه 1345 به ثبت و دو سال بعد به مرحله بهره‌ برداری رسید.
توسعه محصول جدید به عنوان رویکردی نوین درکاهش ریسک های تصمیم گیری برای مدیران مفید است. هدف از توسعه محصول ،پاسخ به نیاز مشتریان، سازگاری با شرایط بازار، تغییرات محیطی، افزایش سود، رضایت مشتریان و مقابله با سیاست های رقبا است.

توسعه و تولید محصول جدید و تجاری سازی موفق در بازار با محصول بهبود یافته باعث کوتاه تر شدن منحنی عمر محصولات قدیمی و جایگزینی خودروهای به روز خواهد شد. امروزه تولیدکنندگان برای ایجاد ارزش افزوده در مشتریان و ترغیب به خرید در آنها، باید در تمایز و تمرکز بر بازارهای خود یا در توسعه بازارها انعطاف پذیری مناسبی با تکیه بر استراتژی توسعه محصول داشته باشند.

در فرایند توسعه محصول از ایده یابی تا عرضه محصول به بازار، بیشترین اثر مربوط به عامل تیم توسعه محصول است. عوامل زیادی در تصمیم گیری مدیران در فرایند توسعه محصول دخالت دارند این عوامل به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند که می توان به شاخص هایی مانند: تشکیل تیم، ایجاد انگیزه در کارکنان تیم، غربال ایده ها و تحت نظر گرفتن سیاست گذاری رقبا ـ که از برنامه های مدیران در این فرایند است ـ اشاره کرد.

گروه خودروسازی سایپا در دوره جدید با رویکرد تحول در توسعه محصول با شتاب بیشتری به این مقوله مهم در صنعت خودرو توجه می کند به نحوی که مدیرعامل سایپا در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو اشاره کرد که سایپا همواره به تولید محصول اقتصادی که با توان خرید مردم سازگاری داشته باشد، معروف است و از مذاکره با یک خودروساز خارجی برای تولید محصولی جدید با قیمت مناسب وکیفیت بالا خبرداد که این خبر محسن جهرودی را می توان نقطه عطفی در آغاز حرکت رو به جلوی سایپا در توسعه محصول قلمداد کرد.

همچنین ایشان در بخش هایی از صحبت های خویش مواردی مانند اقتصادی بودن و کیفیت داشتن محصولات جدید سایپا را مورد تاکید قرار داد که خبر خوشحال کننده ای برای مردم است از این جهت که خودروسازان داخلی با خودباوری و تلاش فرزندان و متخصصان و مدیران این مرز و بوم در مسیری قرار گرفته اند که مى توان بیش از گذشته به آینده صنعت خودروی داخلی و به ویژه سایپا امیدوار بود.

در همین راستا سایپا معتقد است که رویکرد مدیرعامل این مجموعه تاکید بر کیفیت و همزمان اقتصادی بودن محصولات است و از این منظر یکی از مزیت های رقابتی سایپا علاوه بر کیفیت محصولات، این است که محصولات این شرکت با توان خرید مردم سازگاری دارد و این رویکرد منجر به تولید و عرضه انبوه خودروی با کیفیت کوییک در آینده ای نزدیک شده است و تولید و عرضه محصول رقابت پذیر و باکیفیت، محور اصلی توسعه محصول در سایپا است که باید منتظر ماند تا خودروهای جدید این خودروساز وطنی را در خیابان های کشورمان ببینیم.

آنچه در سطور بالا خواندید، استراتژی رسمی سایپا برای تولید خودروهای آتی این شرکت است که احتمالا مقدمه ای برای عرضه رنو کوئید توسط سایپا نیز محسوب می شود.

اما عجیب آنکه علیرغم تاکید مکرر بر کیفی بودن خودروهای تولیدی در عین قیمت گذاری آن ها، تاکنون شاهد بهبود کیفی وسیعی در خودروهایی چون تیبا و پراید نبوده ایم و قیمت گذاری سایپا کوییک با قیمتی بین 32 تا 42 میلیون تومان نیز کلیه امید ها برای قیمت گذاری رقابتی را نیست و نابود کرده است.

با این حساب مشخص نیست مدیران سایپا دقیقا بر چه اساسی چنین استراتژی دور از واقعیتی را برای شرکت تحت مدیریت خود ابلاغ می کنند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • Py House
    Py House | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    من می گم جنس خارجی اینقدر خوب است چرا ما کارگر کارمند پزشک شهروند و.... خارجی هم وارد نمی کنیم ؟؟؟ مثل قاره امریکا قشنگ 70 میلیون را در عرض چند سال قتل عام بکنند بعد یک مشت بولوند چشم ابی بیاورند بهتر نمی شه ؟؟؟

  • Py House
    Py House | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    افرادی که به خودرو های داخلی ایراد می گیرند اصلا واقع بین نیستند . فرض کنید به قول وزیر بهداشت کلا خودروسازی داخلی را تعطیل بکنیم و از خارج بنز وارد بکنیم حالا جدای مسائل اقتصادی و خروج ارز ایا واقعا ما قدرت خرید خودرو خارجی درجه 1 را داریم ؟ ایا می توانیم نیاز همه مردم را تامین بکنیم ! قطعا نخواهیم توانست !!! پس ما به خودرو سازی داخلی حتما نیاز داریم ! خود کشور المان هم نمی اید تمام نیاز ایران را تامین بکند بلکه قطعا با سیاست ایجاد کارخانه جات در داخل ایران را پیش خواهد گرفت . خوب تازه می رسیم به ابتدای غزل کارگر ایرانی و هزار یک مشکل تولید در داخل که غریبه و خودی ندارد ! فرض کنیم فردا یک صهیونیستی را مدیر بنز در ایران کردند ایشان هم هوس کرد دو سه تا منشی خانم بزنه تو رگ یک باز جستی ملخک دو بار جستی خلاصه یک جایی گندش مثل دهه هفتاد در می اید و با هزار یک مصیبت ایشان باید در دادگاه الکی تشهد بگوید تا دوستان وزارت خارجه و قوه قضایه ایشون را با وثیقه فراری بدهند ? باز بروید خدا را شکر کنید که یک خودرو سازی ملی داریم والله این ماشین های اینها مناسب ترین خودرو ها برای جاده های افتضاح و رانندگی افتضاح تر ما است الان شما به دست یک پراید سوار بنز بده تا خودش و ده تا خودرو دیگر را به کشتن ندهد بی خیال جاده نمی شود الان حداقل حواسش جمع است که پراید سواری می کند و باید ارام براند بیاییم واقع بین باشیم باز که چند تا کارگر مهندس و فارغ التحصیل مشغول به کار هستند خدا را شاکر باشیم ان شا الله ظرفیت ها را بالا می بریم و کیفیت خودرو ما هم بالا می اید البته در مورد قیمت ها چون کیفیت فرقی نمی کند و صرفا چوب واردات خام و نوسان دلار را می خوریم خودرو و نان و گوشت ندارد این رنجی است که می بریم و تا هر ایرانی خود تبدیل به یک تولید کننده فعال زیر نظر دولت نشود و تحریم ها به معنای واقعی کلمه رفع نشود باید صبوری بکنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی