ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موسسه XPrize مسابقاتی را برای توسعه آواتارهای واقعی برگزار می کند

XPrize موسسه ای غیرانتفاعی است که با هدف توسعه فعالیت های علمی تاسیس شده و قرار است مسابقه ای را برای ایجاد آواتارهای واقعی برگزار کند. این آواتار باید به گونه ای باشد که امکان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

XPrize موسسه ای غیرانتفاعی است که با هدف توسعه فعالیت های علمی تاسیس شده و قرار است مسابقه ای را برای ایجاد آواتارهای واقعی برگزار کند. این آواتار باید به گونه ای باشد که امکان مشاهده، شنیدن، و لمس را از طریق یک ربات در فاصله حداقل 100 کیلومتری فراهم کند.

Peter Diamandis، موسس این مرکز هدف از ساخت چنین دستگاهی را امدادرسانی در نقاطی می داند که ممکن است برای تیم های امداد و نجات خطرآفرین باشد:

در فاجعه نیروگاه هسته ای فوکوشیما کسی نمی توانست برای خاموش کردن تاسیسات وارد این مرکز شود اما با استفاده از یک آواتار می توان به سادگی وارد چنین مراکزی شد و اقدامات لازم را صورت داد.

Peter Diamandisعلاوه بر این وی دنیایی را تصور می کند که در آن افرادی مثل تکنیسین ها با استفاده از آواتار و از فاصله دور دستگاه های مشتریان خود را تعمیر و بازسازی می کنند.

هزینه برگزاری این مسابقات توسط خطوط هوایی All Nippon ژاپن تامین شده که قصد دارد از فناوری های ارائه شده در XPrize در سیستم های آتی خود استفاده کند.

این مسابقه چندین فاز مختلف دارد و تنها با دستیابی به امتیازات خاصی می توان در مرحله نهایی آن شرکت کرد. در فاز نخست کسانی که قصد شرکت در این مسابقات را دارند باید طرح های مستند خود را به برگزار کنندگان ارائه کنند.

نخستین دور از مسابقات این مرکز با موضوع توسعه یک فضاپیمای چند بار مصرف و پرتاب مجدد آن طی دو هفته برگزار شد که در نهایت با پیروزی Mojave Aerospace Ventures خاتمه یافت. بخش عمده ای از هزینه برگزاری این دور از مسابقات توسط «انوشه انصاری» تامین شده بود.

Mojave Aerospace Ventures با توسعه فضاپیمای چند بار مصرف علاوه بر دریافت جایزه 10 میلیون دلاری توانست با  کمپانی Virgin Galactic نیز قراردادی را امضا کند و انتظار می رود در سال جاری میلادی نخستین مسافران را روانه فضا نماید.

inc
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی