ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ادغام ماژول یادگیری ماشین Watson با فریمورک Core ML اپل
تکنولوژی

توافق اپل و IBM برای ادغام فناوری یادگیری ماشین Watson با فریمورک Core ML

دو کمپانی بزرگ اپل و IBM سال هاست که در زمینه های مختلف با یکدیگر همکاری دارند. حال در قدمی تازه قرار است فناوری یادگیری ماشین Watson شرکت IBM وارد فریمورک Core ML اپل شده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

دو کمپانی بزرگ اپل و IBM سال هاست که در زمینه های مختلف با یکدیگر همکاری دارند. حال در قدمی تازه قرار است فناوری یادگیری ماشین Watson شرکت IBM وارد فریمورک Core ML اپل شده و از این طریق شاهد عرضه نسل تازه ای از اپلیکیشن های هوشمند برای دیوایس های اپل باشیم.

به بیان دیگر، قرار است فناوری Watson نقش یک معلم تقویتی توانمند را برای ماژول های هوش مصنوعی Core ML اپل بازی کند. کمپانی های تجاری قادر هستند با تکنولوژی ارائه شده توسط IBM و با استفاده از بستر Core ML اپلیکیشن هایی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای دیوایس های اپلی تهیه و در کسب و کار خود مورد استفاده قرار دهند.

ادغام ماژول یادگیری ماشین Watson با فریمورک Core ML اپل

به عنوان مثال اپلیکیشن دوربینی را برای آیفون ها در نظر بگیرید که با کمک هوش مصنوعی می تواند قطعات مختلف یک ماشین را در خط تولید شناسایی و از این طریق مدیریت بهتری در روند تولید اعمال شود.

در مرحله بعد قرار است فناوری یادگیری ماشین Watson در ماژول های Core ML ادغام شده و از این طریق قابلیت های بیشتری در اختیار توسعه دهندگان در سطح اپلیکیشن های غیر تجاری نیز قرار گیرد. به لطف ابزارهایی که Core ML اپل در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، بهره مندی از قابلیت های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تولید اپلیکیشن ها بسیار ساده تر و سریع تر شده و طیف گسترده تری از توسعه دهندگان قادر به استفاده از آنها در اپ های خوده خواهند بود.

ادغام ماژول یادگیری ماشین Watson با فریمورک Core ML اپل

علاوه بر این ها، کمپانی IBM یک کنسول ابری جدید را نیز در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا بتوانند از مسیری ساده و سرراست ماژول یادگیری ماشین واتسون را به اپلیکیشن های خود در پلتفرم های نرم افزاری کمپانی اپل متصل نمایند.

از آن سو نیز واتسون با جمع آوری دیتاهای تولید شده توسط ده ها اپلیکیشن می تواند با سرعت بیشتری به توسعه و اصلاح الگوریتم های یادگیری خود پرداخته و کارایی آنها را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی