ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید کمپانی Lytro توسط گوگل
تکنولوژی

گوگل در صدد تصاحب کمپانی Lytro به مبلغ ۴۰ میلیون دلار است

بر اساس برخی گزارش ها کمپانی بزرگ گوگل قصد دارد برای توسعه فناوری های مرتبط با پردازش تصویر و واقعیت مجازی خود اقدام به خریداری دارایی های تکنولوژیکی استارتاپ Lytro به قیمت ۴۰ میلیون دلار ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

بر اساس برخی گزارش ها کمپانی بزرگ گوگل قصد دارد برای توسعه فناوری های مرتبط با پردازش تصویر و واقعیت مجازی خود اقدام به خریداری دارایی های تکنولوژیکی استارتاپ Lytro به قیمت ۴۰ میلیون دلار کند.

در گذشته بارها در خصوص استارتاپ مذکور و فناوری اختصاصی آن در عکاسی شنیده اید. به لطف دوربین های موسوم به «لایت فیلد» (Light-field) این شرکت، امکان تغییر فوکوس تصویر پس از ثبت عکس وجود دارد.

ظاهراً قرار است در طی معامله مذکور تنها تکنولوژی های در اختیار و ۵۹ پتنت مرتبط با عکاسی لایت فیلد در اختیار گوگل قرار بگیرد.

خرید کمپانی Lytro توسط گوگل

Lytro فعالیت های خود را از سال ۲۰۰۶ آغاز نموده و تا امروز تنها دو دوربین عکاسی با فناوری مورد اشاره را روانه بازار کرده است که هیچ کدام نیز با استقبال چندانی از طرف خریداران مواجه نشدند. به همین منظور در سال های اخیر این شرکت تلاش کرد تا فناوری اختصاصی خود را وارد عرصه فیلم برداری نیز نماید.

هنوز اطلاع خاصی از اهداف و برنامه های گوگل پس از خریداری Lytro در دست نیست. به لطف میدان دید نامحدود و قابل کنترل تصاویر در فناوری لایت فیلد، امکان ایجاد تجربه هایی متفاوت در ویدیوهای واقعیت مجازی وجود خواهد داشت. ضمن این که گوگل چند سال قبل تلاش کرده بود تجربه ای مشابه با دوربین های عکاسی لایترو را با یک نسخه دستکاری شده از دوربین های GoPro ارائه نماید.

خرید کمپانی Lytro توسط گوگل

لازم به ذکر است که فروش با رقم ۴۰ میلیون دلاری یک شکست کامل برای موسسین Lytro به حسال می آید، چرا که این شرکت زمانی تا ۳۶۰ میلیون دلار نیز قیمت گذاری شده و توانسته بود تا حدود ۲۰۰ میلیون دلار را از سرمایه گذاران خود دریافت نماید. حال باید دید گوگل می تواند این فناوری خلاقانه را از ورطه فراموشی نجات دهد یا نه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی