ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک مصاحبه
تکنولوژی

ابراز رضایت تلویحی زاکربرگ از قاعده مند شدن فعالیت فیسبوک در کشورهای مختلف

ابعاد رسوایی مشارکت فیسبوک در ماجرای کمبریج آنالیتیکا هر روز افزایش می یابد و کسی نمی داند این شرکت می بایست چه تاوانی را برای خلاصی از آن بپردازد. برخی حتی احتمال جریمه های سنگین ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

ابعاد رسوایی مشارکت فیسبوک در ماجرای کمبریج آنالیتیکا هر روز افزایش می یابد و کسی نمی داند این شرکت می بایست چه تاوانی را برای خلاصی از آن بپردازد. برخی حتی احتمال جریمه های سنگین میلیاردی را برای کمپانی مذکور مطرح نموده اند و این سوای ضربه ای است که به حیثیت و آبروی فیسبوک وارد آمده.

مارک زاکربرگ به عنوان مدیرعامل این شبکه اجتماعی در روزهای اخیر و طی مصاحبه های متعدد تلاش کرده با اظهار نظرهای اطمینان بخش و عذر پذیرانه تا حد امکان به بازیابی چهره شرکتش و اعتماد کاربران بپردازد. اما در این میان پاسخ او به سوال خبرنگار شبکه CNN توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

او در جواب سوال لری سگال که پرسیده بود آیا او و همکارانش نگران اعمال نظارت و قاعده مندی فعالیت های شرکتش توسط دولت ها در کشورهای مختلف نیست اعلام کرد: «واقعیت این است که نمی توانم با اطمینان بگویم که ما نباید تحت نظارت و کنترل کار کنیم. به طور کلی تکنولوژی به یک ترند جهانی در حال گسترش تبدیل شده است. من فکر می کنم که به جای موافق یا مخالف بودن با نظارت باید پرسید که چه نظارت و قاعده ای صحیح و کدام نادرست است.»

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک مصاحبه

او در ادامه به توضیح بیشتر دیدگاه خود می پردازد: «قواعدی در خصوص شفافیت وجود دارد که من از اعمال آنها استقبال می کنم. اگر به حجم قواعد و محدودیت ها در خصوص تبلیغات تلویزیونی یا نشریات نگاه کنید این سوال پیش می آید که چرا نباید چنین چیزی در حوزه فعالیت های اینترنتی وجود داشته باشد؟ مسئله مهمی است که مردم بدانند تبلیغاتی که در صفحات مختلف فیسبوک برایشان به نمایش درمی آید توسط چه کسی و با چه هزینه ای سفارش داده شده است. این مسئله در خصوص برخورد با محتواهای نفرت پراکن نیز صدق می کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • rad
    rad | ۳ فروردین ۱۳۹۷

    فیسبوک به تاریخ پیوست . زاکربرگ هم داره دستو پا الکی میزنه

    • pouya s
      pouya s | ۴ فروردین ۱۳۹۷

      تو ایران بله اما کشورهای دیگه همچنان محبوب هست

مطالب پیشنهادی