سفر نوروزی به نمک آبرود: پاتوق پولدارهای ایران

تله کابین نمک آبرود، بزرگ ترین تله کابین ایران است

سفر نوروزی به نمک آبرود: پاتوق پولدارهای ایران

یکی از مناطق خوش آب و هوا و پر مسافر ایران در نیمه نخست سال به خصوص در ایام نوروز، نمک آبرود است که در یک دهه اخیر به دلیل افزایش امکانات رفاهی و خدماتی و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و ارتباطات،  با استقبال  گسترده ای از سوی گردشگران داخلی و خارجی همراه  شده و به نظر می رسد در نوروز ۹۷ نیز یکی از پاتوق های اصلی طبیعت گردها به خصوص جامعه ثروتمندان ایرانگرد باشد. اجاره ویلاهای سونا و استخر دار شهرک توریستی آن در ایام  نوروز بعضا به ۲ میلیون تومان میرسد که تجارت خوبی را برای سایتهای ایرانی اجاره دهنده ویلا در نقاط شمالی ایران فراهم کرده است.

نمک‌آبرود نام شهرکی توریستی و مسکونی است که در میانه های راه چالوس به تنکابن قرار دارد. این شهرک حدود ۶۵۰ هکتار وسعت دارد و از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن از رشته کوه البرز، محدود شده است. به طور کلی نمک آبرود به دو بخش تقسیم می شود:

  • بخش مسکونی: در ۸ محله ساخته شده و تا صد هزار نفر را می تواند پاسخگو باشد. معابر ورودی به آن از سایر نقاط شهرک جدا شده است.
  • بخش توریستی: مجموعه ای از امکانات تفریحی و رفاهی است که می تواند پاسخگوی نیاز مسافران از راه های دور و نزدیک باشد و هیجان و شادی را برای شان به ارمغان آورد.
ده ها هزار عکس توسط لاکچری گردهای نمک آبرود روی هشتگ این شهر در اینستاگرام بارگذاری شده است
تصویری از روزهای ابری نمک آبرود در اسفند ۹۶ که لوکیشن خوبی برای عکسبرداری علاقمندان به مد و لباس و تجمل گرایی در شمال ایران است

درختان خودرو و انبوهى در این مجموعه وجود دارند و وجود شمشادهایی با عمر بیش از ۷۰۰ سال و گونه‌هاى مختلف گیاهان توسکا، ملچ و افرا زیبایی آن را دوچندان کرده است. این شهرک توریستی با وجود طبیعت بکر و وحشى و حفظ سیستم‌ هاى اکولوژیکى یکى از پارک‌ هاى جنگلى زیباى ایران را نیز در خود دارد و با داشتن امکانات مناسب یکی از مقاصد پرطرفدار توریستی در کشورمان محسوب می شود.

یکی از مهم ترین و پرطرفدار ترین بخش های شهرک توریستی نمک آبرود، تله کابین آن است که در جنوب شرقی آن قرار دارد و روزانه با استقبال چند هزار نفری هموطنان مواجه می شود. این تله کابین امکان صعود به بالای قله زیبای مدوبن و دیو حمام را فراهم می‌کند تا از تماشای چشم اندازها و مناظر لذت ببرید. شما می توانید سوار بر این تله کابین ها شوید و حسابی لذت ببرید. همانطور که به ارتفاعات بالاتری می روید، منظره زیبای پانورامای جنگل و دریای خزر پیش روی شما قرار می گیرد و می توانید همه چیز را از ارتفاع به تماشا بنشینید.

این خط دارای ۴۲ کابین ۴ نفره است که مسیر ۲۱۰۰ متری را با سرعت ۳ متر بر ثانیه و در کمتر از ۱۵ دقیقه طی می کند. ارتفاع دکل تله کابین بین ۴ الی ۵۰ متر است و متوسط جابه جایی مسافران در طول سال با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه و همچنین ایام تعطیل سال تغییر می کند. توجه کنید که  ساعت  کار این خط، همه روزه و با توجه به حجم مسافران از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰. البته  حجم زیاد مسافران در روزهای تعطیل ممکن است بر این ساعت کاری تاثیر بگذارد و تا قبل از پایان ساعات کاری تله کابین بلیت تمام شود. هزینه  بلیط نیز ۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

تصویر هوایی از نمک آبرود
تله کابین گردی در نمک آبرود در روزهای سرد زمستان
تصویری دیدنی از مسیر سورتمه سواری در نمک آبرود
نمایی از داخل سورتمه در نمک آبرود که یکی از ورزش های هیجان انگیز در نوروز است
اگر نترس هستید و دنبال آدرنالین!، پل معلق نمک آبرود شما را به انتظار میکشد!
پینت بال در هوای ابری و مه آلود و تمییز نمک آبرود به خصوص در تعطیلات نوروزی، حال و هوای دیگر دارد
شهر بازی نمک آبرود
ابتکار تله کابین نمک آبرود برای جلوگیری از تراژدی زشت چسباندن آدامس برخی از گردشگران به محفظه تله کابین با نصب تابلویی خاص!

به منظور عدم افشای موقعیت مکانی دوستان و رهایی از تهدیدات مجازی و غیر مجازی، از تگ کردن تصاویر لاکچری گردی خود در مناطق مختلف ایران بدون اطلاع دوستان  و آشنایان در شبکه های  اجتماعی پرهیز کنید.

حفاظت از طبیعت مناطق شمالی کشور  به خصوص  نمک  آبرود را در ایام نوروز  جدی بگیریم.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • Ali Ghanbari فروردین ۵, ۱۳۹۷

    واقعا مال بچه پولداراست تا ما بدبختا