ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس اف‌بی‌آی از انگشتان مجرمین کشته شده برای باز کردن قفل آیفون‌شان استفاده می‌کند

اگر برایتان این سوال به وجود آمده که پیامدهای قانونی باز کردن قفل آیفون یک شخص مرده چیست، باید گفت که ظاهراً هیچ پیامدی وجود ندارد؛ حداقل برای مراجع قانونی. به گفته یکی از متخصصین ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

اگر برایتان این سوال به وجود آمده که پیامدهای قانونی باز کردن قفل آیفون یک شخص مرده چیست، باید گفت که ظاهراً هیچ پیامدی وجود ندارد؛ حداقل برای مراجع قانونی. به گفته یکی از متخصصین پلیس فدرال آمریکا، استفاده از اثر انگشت مجرمینی که کشته شده اند، مسئله ای رایج است اما Face ID آیفون X مشکلاتی برای مقامات ایجاد کرده است.

اینطور نیست که وقتی شما جان خود را از دست داده اید، دیگر اهمیتی به باز شدن قفل آیفون تان توسط پلیس بدهید، اما نخستین گزارش های استفاده از این روش برای باز کردن قفل موبایل مجرمین کشته شده، از ایجاد نوعی حفره قانونی حکایت دارند.

به نظر می رسد این روش برای نخستین بار روی آیفون عبدالرزاق علی ارتان آزمایش شده است؛ تروریستی که در نوامبر سال 2016، با اتومبیل خود به مردم حمله کرد و سپس چند تن دیگر را با چاقو به قتل رساند تا اینکه در نهایت با تیر پلیس از پا در آمد.

متخصص اف‌بی‌آی می گوید که نیروی پلیس ابتدا تلاش کرد قفل آیفون 5 اس این مهاجم را با انگشتان وی باز کند اما در نهایت قادر به انجام چنین کاری نبود و آن را به آزمایشگاه های خود فرستاد تا اطلاعات بیشتری استخراج شوند. با این حال، باز کردن قفل آیفون با انگشت افرادی که جان خود را از دست داده اند روشی مرسوم بوده و مثلاً از این روش برای یافتن آخرین فروشنده مواد مخدر به شخصی که دچار اووردوز شده است استفاده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • عارف
    عارف | ۵ فروردین ۱۳۹۷

    احتمالا بحث بازسازی نیست وگرنه همون اثر انگشتش کتفی بود. قطعا سنسور اثرانگشت تشخیص میده شخص زنده نیست واجازه باز کردن رو نمیده

  • λ
    λ | ۴ فروردین ۱۳۹۷

    یه سؤال
    اونا هنوز کارت ملی هوشمند ندارن!؟ وقتی اثر انگشت طرف تو هویتش هست و تو یه سیستم ثبت شده، چرا نمیتونن از اون بازسازیش کنن!؟!!

  • سعید
    سعید | ۴ فروردین ۱۳۹۷

    حالا اگر گوشی اندرویدی بود با اثر انگشت فرد درگذشته نمیشه باز کرد.

    دلیلی نداشت که اسم ایفون اورده بشه تمام گوشی هایی که با اثر انگشت باز میشن با این روش قابل باز شدن هستن.

مطالب پیشنهادی