ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گیم‌دیدنی؛ پیشنهاد امروز: To The Moon

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

نوروز باستانی، از دیرباز فرصتی برای ملاقات با آشنایان و گاه دوستانی بوده که احتمالاً برای مدتی طولانی فراموش‌شان کرده‌ایم. رسم دوست داشتنی عیددیدنی، دائماً به ما یادآوری کرده که نوروز فرصتی برای ملاقات بزرگ‌ترها، نشستن به پای صحبت‌هایشان و البته عیدی گرفتن است؛ اما ما قرار نیست تمام سیزده روز عید را در خانه عمو و خاله و مادربزرگ سپری کنیم و اوقاتی مخصوص به خودمان هم داریم که ترجیح می‌دهیم صرف گیم‌دیدنی شوند.

دو هفته عید، بهترین فرصت برای تجربه بازی هاییست که شاید قبلاً از قلم افتاده باشند اما در این برهوت بازی، بازنگری آنها می تواند تعطیلاتی پربار رقم بزند. طی ۱۳ شب ابتدای سال ۱۳۹۷، دیجیاتو هر شب یک پیشنهاد تازه برای اوقات فراغت شما دارد؛ پیشنهاداتی که از میان برترین بازی های مستقل انتخاب شده اند و آنقدر کوتاه هستند که در یک روز از تعطیلات عید به اتمام می رسند؛ بازی‌هایی که عمدتا قیمت ارزانی دارند و حجم اندک. بنابراین همین امشب می‌توانید بازی پیشنهادی امروز را دانلود کنید و فردا چند ساعتی با آن سرگرم باشید.

بازی‌هایی که در سری مقاله گیم‌دیدنی معرفی می شود، همگی با قیمتی ناچیز در پلتفرم‌های مختلف مثل استیم و پی‌اس‌ان قابل تهیه هستند و همگی حجمی اندک دارند. بنابراین در شرکت در این چالش ۱۳ روزه تردید نکنید؛ قرار است با هم خوش بگذرانیم.


بزرگترین آرزو یا رویای زندگیتان چیست؟ تا به امروز چقدر برای رسیدن به آن ها تلاش کرده اید؟ همه ما از سنین کم کودکی، آرزوها و رویاهای بزرگی در سر می پروانیم اما با بزرگ شدن و گرفتار شدن در پیچ و خم و گرفتاری های زندگی، فراموش می کنیم حتی قدمی به سمت آن ها برداریم. خوشبختانه در دنیای To The Moon، شرکتی متشکل از دانشمندان بزرگ وجود دارد که کار آن ها خلق خاطرات مصنوعی و برآورده کردن آرزوی افرادی است که زمان زیادی به پایان عمرشان باقی نمانده.

To The Moon از این زمینه داستانی استفاده کرده و بازی از جایی آغاز می شود که دو دانشمند برای برآورده کردن بزرگترین آرزوی یک پیرمرد به خانه اش در میان جنگل می روند. مکانیزم کار این شرکت، مرور خاطرات فرد مورد نظر و تغییر دادن آن ها به گونه ای است که علاقه و شرایط لازم برای تحقق آن ایجاد شود. اما وقتی دکتر روزالین و دکتر واتس به عمق خاطرات جانی وایلز یا همان بیمار خود می روند، همه چیز بسیار پیچیده تر از آن چیزی می شود که فکرش را می کردند.

گیم پلی بازی نیز تنها به گشت و گذار در محیط و حل کردن پازل هایی بسیار ساده محدود می شود اما داستان To The Moon به اندازه ای جذاب و احساسی است که گیمرها را تا انتها به دنبال خود می کشاند. در واقع To The Moon یکی از آن بازی های داستان محوری است که گیم پلی در آن بیشتر نقش ابزاری تعاملی برای ارتباط مخاطب با دنیای بازی را دارد.

اتمام بازی نیز در طولانی ترین حالت کمتر از 7 ساعت به طول می انجامد و همین To The Moon را به یکی از عناوینی تبدیل می کند که تجربه آن در ایام تعطیل نوروز به شدت توصیه می شود. البته تاثیری که بازی در همین مدت کوتاه می گذارد، به قدری زیبا، تلخ و شیرین است که تا سال ها فراموش نخواهد شد.

حدود 7 سال از عرضه بازی می گذرد اما To The Moon داستانی احساسی را روایت می کند که ترکیبش با موسیقی های شنیدنی، معجونی را به وجود آورده که شاید تا سال ها بعد طعم مشابهش را در دنیای گیم پیدا نکنیم.

جالب تر آن که کان گائو، نویسنده و طراح بازی، خود تمامی قطعه های بی نظیر بازی را نواخته و شاید همین موضوع باعث شده که موسیقی بازی در تمامی صحنه ها و لحظات احساسی داستان، به اعماق وجودی مخاطب نفوذ کند.

بنابراین اگر تا به امروز موفق به تجربه بازی نشده اید، با فرا رسیدن تعطیلات نورزی شاید حالا بهترین فرصت برای ورود به دنیای پیکسلی اما رنگارنگ و پر از احساس To The Moon باشد، به خصوص که از عرضه دنباله معنوی بازی یعنی  Finding Paradise نیز زمان زیادی نمی گذرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • kevin
    kevin | ۵ فروردین ۱۳۹۷

    اگه انگلیسیتون خوبه حتما این بازی رو انجام بدین، آهنگ متن بازی هم شاهکاره

  • λ
    λ | ۴ فروردین ۱۳۹۷

    اين بازی تو سبک خودش خداست...

مطالب پیشنهادی