ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیلبرگ: تولیدات نتفلیکس جایی در مراسم اسکار ندارند

استیون اسپیلبرگ که یکی از موفق ترین کارگردانان تاریخ سینمای جهان به شمار می رود، طی مصاحبه ای اعلام کرد تولیدات شبکه نتفلیکس در چارچوب محتوای تلویزیونی قرار می گیرند و به همین دلیل، جایی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

استیون اسپیلبرگ که یکی از موفق ترین کارگردانان تاریخ سینمای جهان به شمار می رود، طی مصاحبه ای اعلام کرد تولیدات شبکه نتفلیکس در چارچوب محتوای تلویزیونی قرار می گیرند و به همین دلیل، جایی در بین گزینه های جوایز آکادمی (اسکار) ندارند. او افزود «زمانی که به فرمت تلویزیونی پایبند هستید، محتوای شما هم فیلم تلویزیونی نام می گیرد».

اسپیلبرگ که مشغول معرفی فیلم جدیدش به نام «بازیکن شماره یک، آماده» است، در پاسخ به سؤال خبرنگاران راجع به تهدید نتفلیکس برای قالب محتوای سینمایی، استودیوهای فیلمسازی را به باد انتقاد گرفت. او معتقد است اشتیاق بیش از حد به ساخت فیلم های بلاک باستر و کسب درآمد سرشار از این طریق به جای پروژه های کوچک تر، سرویس های استریم محتوا مانند نتفلیکس را به وجود آورده است.

او می گوید تلویزیون (به همراه سرویس های استریم) از فقدان کیفیت هنری رنج می برند و این وضعیت، فیلم را به عنوان یک «فُرم هنری» تهدید می کند، چون اکثر تولیدکنندگان به جای اتخاذ رویکرد مستقل به سمت سرویس های VOD از نوع استریم اینترنتی می روند. به عقیده او زمانی که از این خط قرمز بگذریم، وارد عرصه تلویزیون می شویم و دیگر نباید انتظار دریافت جوایز اسکار را داشته باشیم.

دیگر کهنه کاران دنیای سینما هم عقاید مشابهی در این زمینه دارند. نتفلیکس از حضور در جشنواره بین المللی فیلم کَن (Cannes) امسال منع شده است، چون «تیری فرمو» مدیر این مراسم قوانین را به گونه ای تغییر داده تا فقط فیلم هایی که در سینماها به نمایش درآمده اند، در جشنواره حضور یابند. اسپیلبرگ به همین هم قانع نیست و می گوید فیلم ها باید به مدت طولانی در سینما نمایش داده شوند تا لایق حضور در مراسم اسکار باشند. چنین رویکردهایی می تواند سیاست فیلم سازان و سرویس های پخش محتوای ویدیویی را در درازمدت دستخوش تغییر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noki a
    noki a | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    تولیدات اسپیلبرگ هم بدرد مهدکودک میخوره.

مطالب پیشنهادی