ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فشار تازه بر فیسبوک: مدیرعامل اپل وضعیت حریم خصوصی کاربران را وخیم می‌داند

تیم کوک، مدیرعامل اپل اعتقاد دارد که باید قوانین مناسب‌تری برای حفاظت از داده‌های شخصی کاربران ایجاد شود. او درست در زمانی چنین اظهار نظری را بیان کرده که خبر می‌رسد اطلاعات بیش از ۵۰ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۱

تیم کوک، مدیرعامل اپل اعتقاد دارد که باید قوانین مناسب‌تری برای حفاظت از داده‌های شخصی کاربران ایجاد شود. او درست در زمانی چنین اظهار نظری را بیان کرده که خبر می‌رسد اطلاعات بیش از ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک فاش شده است.

مدیرعامل اپل که روز گذشته به همراه برخی از سرشناس‌ترین چهره‌های سیلیکون ولی در «انجمن توسعه چین» حضور داشت، عنوان می‌کند که باید قوانین جدیدی ایجاد شود که از افشای اطلاعات شخصی کاربران و سرهم‌بندی آنها برای استفاده‌های نامشخص، بدون اینکه خود کاربر از این موضوع اطلاع داشته باشد، جلوگیری شود.

بلومبرگ می‌نویسد که اظهار نظر جدید تیم کوک، فشار تازه‌ای است بر اتفاقی که به تازگی برای فیسبوک افتاده؛ همینطور شرکت‌های تکنولوژیک بیشتری که داده‌های میلیاردها انسان را جمع‌آوری می‌کنند تا از آن برای محصولات، سرویس‌ها و افزایش فروش خود استفاده کنند.

تیم کوک در مورد حفاظت از داده‌های کاربران می‌گوید:

«فکر می‌کنم این وضعیت آنقدر وخیم است و آنقدر از کنترل خارج شده که نیاز به قوانین باز طراحی شده‌ای برای آن داریم. اینکه که کسی بتواند بداند شما سال‌ها از چه سایت‌هایی بازدید کرده‌اید، مخاطبین شما چه کسانی هستند، مخاطبین‌ِ مخاطبین شما چه کسانی هستند، چه چیزهایی را دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید، و اطلاع از جنبه‌های حساس زندگی شما اطلاع داشته باشد، از نظر من نباید چنین چیزی وجود داشته باشد.»

مدیرعامل اپل خبر می‌دهد که شرکتش سال‌هاست نگران مردمی در سراسر جهان است که بدون اطلاع از اتفاقی که برای اطلاعات آنها می‌افتد، داده‌های خود را با شرکت‌های مختلف به اشتراک می‌گذارند:

«سال‌هاست نگران افرادی از سراسر جهان هستیم که بدون اطلاع از اتفاقی که برای اطلاعات آنها می‌افتد داده‌هایشان را به اشتراک می‌گذارند. از این اطلاعات پروفایل‌های دقیقی از هر فرد ساخته می‌شود. یک روز اتفاقی می‌افتد و مردم متوجه می‌شود که بدون اطلاع آنها، چه داده‌هایی از آنها جمع آوری شده است. متاسفانه این پیش‌بینی بیش از یک بار به حقیقت پیوسته است.»

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک به دلیل جمع‌آوری شدن اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی توسط شرکتی به نام «کمبریج آنالیتیکا» عذرخواهی کرده بود اما ارزش سهام فیسبوک پس از انتشار این اخبار تا ۱۴ درصد سقوط کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی